Gå til innhold

trenger hjeelp...... håper mange kan svare

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en datter på 6 mnd som bestandig har slitt med søvn. Hun har bare korte lurer på ca 10 - 30 min. Kan godt sove en time til sammen på 16 timer. Resultatet er jo følgelig at hun er trøtt å sliten. Jeg er mye alene med henne, da min mann jobber borte, så det er ikke mye avlastning å få. Hun tar ikke smukk å ikke flaske. Jeg har prøvd ALT for å lære henne å finne roen å få henne til å sover. Vi har faste rutiner når det gjelder måltide ( grøt x 2, og litt middag). Fast natt rutiner med grøt bad, samme sang, mørkt rom. Hun får pupp så er det i senga. Men det som gjør meg så forvirra er at hun kan være kjempe enkel å legge noen kvelder, da er det bare å legge henne så sovner hun, for så å nekte fullstendig å sove. Da kan legging ta bortimot 2 timer... Hun har mange oppvåkninger om natta å får pupp 3 ganger. Er helt utslitt selv. Å jeg føler meg som en misslykka mor, fo rjeg ser at babyen min er trøtt å sliten, men at jeg ikke klarer å få henne til å sove.. hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sovner hun ikke om du ammer i søvn? Hva med bysse/bære/trille til hun sovner?

Skrevet

Eg hadde prøvd å ta kontakt med ein kiropraktor. Har sjølv hatt god hjelp av dette.

Problemene til lille vennen din kan skyldast so mykje. Men for å finne det ut må ein starte i ein ende.

Mi eldste datter sov knappast dei første månadande. Einaste måten å få litt søvn på var at eg sat opprøyst i senga og holdt henne. Ikkje likte ho noko særleg å trille vogn heller.

Ofte var ho så trøtt og utslitt at ho sovna veldig greit i si eiga seng, men max ein halv time før ho igjen våkna, og det var mykje styr før ho kunne sove igjen. Sjølv om ho var mett, tørr bleie, ikkje feber, og veeeeldig trøtt. Løysinga vart kiropraktor som fann ut at ho hadde ei låsning i korsyggen som gjorde at det var vondt for henne å ligge flatt. Etter 3 behandlingar der, kunne vi igjen få litt nattesøvn:)

Eg seier ikkje at dette er problemet til jenta di, men synest at det kan vere verdt et forsøk.

Ein kiropraktor er meir forsiktig med små barn enn med voksne. Det er ikkje same behandlingsmetode. Ofte brukar dei berre ein finger eller ein "penn" til å behandle områda som skal behandlast.

Skrevet

Når legger du henne og når har hun siste lur?

Her hjalp det når vi begynte å legge han tidligere, ca 18.30.Ingen lurer etter ca 16.

Gutten min er 5 1/2 mnd.

Føler med deg, vet hvor tøft det er når man selv får lite søvn.

Du gjør en kjempeinnsats!

Skrevet

off skjønner du er sliten! jeg ville kontaktet legen, det er faktisk sånn at noen barn får sovemedisin, eller er alternativ medisin selvfølgelig noe å tenke på. kiropraktor ville jeg prøvd først. så akupunktur. lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...