Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg er ny her og prøver å bli gravid:) Jeg lurer på alt dette med EL og IKM,1.trimester, 2.trimester og 3. trimester. Også en ting til, hva er 35+1? osv.

Hilsen ei som er veldig nysgjerrig;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

EL= eggløsning'

IKM = ikke kommende mensen(at man ønsker mensen ikke kommer)

Trimester: et svangerskap er delt inn i tre deler(hver på ca 3mndr) 1, 2 og 3 trimester

35+1= uken man er gravid i + antall dager uti neste uken

Skrevet

Hei HI (hovedinnlegger)!

Det er bare å spørre hvis det er noe du lurer på =) Her får man som regel svar på det meste og de aller fleste her inne er veldig hyggelige mennesker =) Noen hormonelle reaksjoner kan det hende man får innimellom, men det er egentlig veldig sjeldent at noen svarer med eder og galle =P

Jeg er enig i det meste av det Babyønske 11.pp svarer, bortsett fra dette med ukene og dagene. Jeg er 31+3 i dag. Det betyr at jeg har fullført 31 uker av svangerskapet og er 3 dager inn i uke 32. Det sies altså da at jeg er i uke 32. Det er fullstendig forvirrende dette med hvilken uke man er i til en hver tid og det står gjerne forskjellig fra sted til sted. I et hefte jeg fikk av jordmor står det at jeg er i uke 31 og at denne regnes fra man er 31+0 til 31+6, mens her på BarniMagen står det at jeg er i uke 32.

Det er i og for seg nesten like mye forvirring ute og går når det gjelder hvilken måned man er i. I følge den oversikten jeg har fullførte jeg 7'ende måned i går og har igjen ca to måneder til termin. Men skal jeg da si at jeg er 7 måneder på vei eller er jeg 8? Det har jeg egentlig aldri skjønt...

Som du kanskje skjønner er det enkelte ting her sm det ikke er så enkelt å bli klok på, men hvis du spør om noe så svarer vi som regel etter beste evne =)

Skrevet

Til rose_of_ice:

Du svarer godt til HI! :) Jeg tenkte jeg bare skulle svare deg på ditt spørsmål. Om du har fullført den 7. mnd'en, så er du 7 mnd'er på vei og du har begynt på din 8. mnd! Om noen spør, så er det enklest å bare svare at du er 7 mnd'er! :)

Jeg når 6 fullgåtte mnd'er denne uken (fredag, tror jeg). Frem til da, om noen spør, svarer jeg bare at jeg er nesten 6 mnd'er på vei. ;)

Skrevet

Ja man må nesten si noe til allmennheten og noe annet til folk som forstår seg på dette kaoset av uker VS mnd.

At babyverden og barn i magen oppgir 2 forskjellige uker men at begge er riktige.

At du skal forholde deg til ultralyd termin og ikke menstermin når du er kommet så langt.

-og at du kan spørre om alt mulig uten at det er flaut :)

Lykke til videre!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...