Catie90 Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Heisann! Jeg er ny her og prøver å bli gravid:) Jeg lurer på alt dette med EL og IKM,1.trimester, 2.trimester og 3. trimester. Også en ting til, hva er 35+1? osv. Hilsen ei som er veldig nysgjerrig;)
Babyønske �� Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 EL= eggløsning' IKM = ikke kommende mensen(at man ønsker mensen ikke kommer) Trimester: et svangerskap er delt inn i tre deler(hver på ca 3mndr) 1, 2 og 3 trimester 35+1= uken man er gravid i + antall dager uti neste uken
Gjest Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Hei HI (hovedinnlegger)! Det er bare å spørre hvis det er noe du lurer på =) Her får man som regel svar på det meste og de aller fleste her inne er veldig hyggelige mennesker =) Noen hormonelle reaksjoner kan det hende man får innimellom, men det er egentlig veldig sjeldent at noen svarer med eder og galle =P Jeg er enig i det meste av det Babyønske 11.pp svarer, bortsett fra dette med ukene og dagene. Jeg er 31+3 i dag. Det betyr at jeg har fullført 31 uker av svangerskapet og er 3 dager inn i uke 32. Det sies altså da at jeg er i uke 32. Det er fullstendig forvirrende dette med hvilken uke man er i til en hver tid og det står gjerne forskjellig fra sted til sted. I et hefte jeg fikk av jordmor står det at jeg er i uke 31 og at denne regnes fra man er 31+0 til 31+6, mens her på BarniMagen står det at jeg er i uke 32. Det er i og for seg nesten like mye forvirring ute og går når det gjelder hvilken måned man er i. I følge den oversikten jeg har fullførte jeg 7'ende måned i går og har igjen ca to måneder til termin. Men skal jeg da si at jeg er 7 måneder på vei eller er jeg 8? Det har jeg egentlig aldri skjønt... Som du kanskje skjønner er det enkelte ting her sm det ikke er så enkelt å bli klok på, men hvis du spør om noe så svarer vi som regel etter beste evne =)
*En rosa og en blå* Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Til rose_of_ice: Du svarer godt til HI! Jeg tenkte jeg bare skulle svare deg på ditt spørsmål. Om du har fullført den 7. mnd'en, så er du 7 mnd'er på vei og du har begynt på din 8. mnd! Om noen spør, så er det enklest å bare svare at du er 7 mnd'er! Jeg når 6 fullgåtte mnd'er denne uken (fredag, tror jeg). Frem til da, om noen spør, svarer jeg bare at jeg er nesten 6 mnd'er på vei.
Mamma`n til Trym Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Ja man må nesten si noe til allmennheten og noe annet til folk som forstår seg på dette kaoset av uker VS mnd. At babyverden og barn i magen oppgir 2 forskjellige uker men at begge er riktige. At du skal forholde deg til ultralyd termin og ikke menstermin når du er kommet så langt. -og at du kan spørre om alt mulig uten at det er flaut Lykke til videre!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå