Gå til innhold

Jeg trenger sårt noen råd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på sovetabletter siden juni i fjor.

mye pga mareritt etter dødsfall i familien.

har hatt noen mnd opphld, men nå de to siste mnd har legen sagt til meg hver gang at jegi kke skal ta de mer enn annenhver dag og jeg sier joa t jeg ikke gjør det og berikke om nye tabletter før det er gått så lang tid som i følge legen skal gå.

hun sier også til hver gng ''bli nå ikke avhengig''

men jeg er blitt avhengig av tablettene....

er det noen her som har blitt avhengig av sovetabletter= hvordan lir man kvitt problemene? hvordan...ja....hvordan gjør man at manikke er avhengig lenger? avrusning eller?

takknemlig for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre hvilken sovetablett du står på ?

Skrevet

Trapp ned. Det er dessverre den eneste muligheten du har. Det går fortere om du bare slutter tvert, da blir du selvsagt trøtt til slutt, men vær forberedt på ubehag. Kroppen din er nå vant til en stimuli og har sluttet å produsere mye av sine egne stoffer som sysler med søvn og innsovning, men det tar seg raskt opp når de ikke blir tilført via tabletter lenger. Lykke til :)

Skrevet

Jeg er forresten farmasøyt hvis det sier deg noe :)

Skrevet

Jeg har prøvd kutte ned og slute helt, men det går ikke.

får faktisk ikke sove da og tilslutt er jeg så utslitt at jeg sovner av meg selv når jeg er på jobb.

så holder det at jeg sover i ti minutter så får jeg ikke sove på kvelden igjen.

jeg bruker stilnoct...har brukt zopiklon(husker ikke hvordan det skrives) og imovane...

Skrevet

Zopiklon hjelper deg faktisk bare med å sovne inn, ikke å sove MEN den gir verre abstinenssymptomer, som er det du opplever nå. Innrøm ovenfor legen din at du har blitt avhengig av dem, si hvordan du har prøvd å slutte, men at det ikke går. Så ber du om en ukes sykemelding hvor du straks slutter og sover når du kan. IEn ukes sykemelding er en liten pris å betale for å slippe å være avhengig av tabletter!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...