Gå til innhold

Når slutte med strømpebukse???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i Skien er det ca 15 grader+++ men når slutte meg str-bukse?

Er ute i bhg og er aktiv...men syns det er litt vanskelig for på morran er det jo litt kjøligere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir neppe strømpebukse-fri før tidligst godt uti mai her. Det må bli tørt på bakken først, i alle fall. Og gullet må bli helt bra av forkjølelsen. Går med lue også, hun.....

Skrevet

Eldstemann på 3 gikk uten strømpebukse idag : )) bor rett utenfor Tønsberg.............. Hadde på sokker som gikk godt opp på beinet.....

Mini på 14 mnd hadde på tynn tynn ull longs for han sitter mere på bakken og sånn................Eller når jeg tenker etter så sitter han jo egentlig aldri stille når han er ute så han får nok gå uten strømpebukse imorgen han også : )) Sommer kommer!!

Skrevet

vi har ikke brukt strømpebukse på barna siden før helga...

de har vært i barnehagen uten det i dag og i går..

går uten jakke ute også... utpå dagen da...

har samme temp her...

Skrevet

Første dag uten i dag! Har hjemmestrikka ullunderbukse pga nylig UVI da.. Hun er 2,5 år

Skrevet

mine er 3 og 4,5 år. det er helt tørt på bakken her.

så de er ute i bukse, genser og joggesko.

Skrevet

Heisann!

jeg er førskolelærer og i dag har jeg plukket av luer, fleecetøy, strømpebukser og cherox. Her på østlandet var det 16 + i dag og det har vært varmt i været flere dager - ingen sur ind eller noe. Ok å ha på litt mer klær om formiddagen - men ha tillit til at personalet i bhg tar avgjørelsen om hva barna bør ha på seg ute i de fforskjellige årstidene.

At barn blir syke, kan like gjerne være fordi de har på seg for mye klær som for lite.

Viktig å bruke sunn fornuft - de fleste barn som går selv er i aktivitet hele tiden ( mer enn oss voksne) Se på gradestokken, ikke kalenderen!

Nyt sola og vårdagene!

Skrevet

Ja og i dag når jeg hentet tuppa på 5 i barnehagen gikk hun med dress og lue.

16 grader og vindstille.

Men det hadde vel ikke så mye med innlegget gjøre.

her har barna fått gå uten strømpebukse de to siste dagene.

Er 15-16 grader,sol og vindstille. DEILIG:O)

Skrevet

Jeg synes det blir litt feil når barna har på seg det samme når det err 8 - 10-15 pluss grader som om det er 0 eller minus grader. Kjenn i nakken deres, så kjenner man fort om barna har det bra, eller spør dem. Det er lov å ta av klær, men be dem ta på seg igjen om de fryser. Det funker hvertfall greit på 3+.

Som sagt - nyt været!

Skrevet

Ungene mine bruker fortsatt strømpebukse om morgenen. Her har det vært mellom 2 og 5 grader om morgenen når de går i barnehagen, og de er oftest ute så godt som med en gang, spessielt når været er så fint som nå. Selv om det blir varmt midt på dagen kler jeg dem etter temperaturen om morgenen og regner med at de voksne i barnehagen tar av dem unødige klær utover dagen.

De er foresten 1 og 3 år gammle.

Skrevet

Han bruker ikke strømpebukse lenger.. Bor i Østfold..

Han har på seg enten bare strømpebukse eller bukse under vårdressen..

På morran har han på seg strømpebukse eller bukse med en ullbukse over når vi kjører til barnehagen.. Siden det da er kjøligere enn utpå dagen..

Skrevet

Gud hjelpes som dere kler på ungene, da?

Her har vel ikke gutten min hatt på strømpebukse på nesten en mnd. han er straks fire år og vi bor i Stavanger. Mildt og fint, slik som østlandet nå. Min grense går vel ved 6-7 grader midt på dagen. Ungene er jo ikke ute og leker før i 10 tiden, så den korte turen til barnehagen om morgenen tar han ikke skade av, er det styggkaldt tar jeg bare på ham dress.

I barnehagen går de jo bare i buse og genser når de er ute i disse fine dagene. De springer, sykler, disser osv osv og er jo i mye mer aktivitet enn hva vi er når vi er ute. Har DU strømpebukse på?

Skrevet

Veldig bra Kakemonster!!!!

Det er som sagt lurt å se på gradestokken og ikke kalenderen!

Skrevet

Tror du misforstod meg tarzanjenta.

Poenget mitt var at

Ikke alle førskolelærere tenker som deg og kler av barna.

Hjemme her går barna i bukse,genser og en tynn jakke(som forsvinner utover dagen)

Er helt enig i at vi skal nyte været og kle barna etter vær og temperatur.

Skrevet

Han på 3.5 år bruker ikke strømpebukse lenger, men lillebror på 11 mnd bruker det siden han sitter så mye på bakken og krabber bare enda.... =)) (Larvik)

Skrevet

Vi slutter når tempen kryper over 10 grader på dagen. Har sluttet nå, og bruker heller litt flossete joggebukser i en overgangsfase. De er jo ute fra ca 11 og da er 12-15 grader her. Må jo ta den fem igjen hvis det skulle bli kaldere, men vi får håpe at våren er her for godt :)

Skrevet

bruker det enda.. i dag har det var kald vind selv om det var sol og fint. syns det var litt kaldt jeg.. ho ville til og med ha på teppe i vogna... har de på vårdress så er det kun strømper eller en tynn joggebukse under. kjenner bak i nakken så finner ut hva som er passe.. kan jo kle av om det blir for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...