Gå til innhold

Hvor mye tror dere "hode" spiller inn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gang jeg ble gravid ble det full klaff på første forsøk, da regnet jeg vel egentlig med at det ville ta sin tid, men det gjorde det altså ikke. Denne gangen (vi skal til å begynne å prøve nå, får tr ca 28.april første el litt før 17.mai) er jeg så opphengt i at nå blir jeg snart gravid igjen, klarer liksom ikke helt å slappe av og vente på at det som skje det skjer. Tror dere det har mye å si for om man blir gravid eller ikke??

Har jo ikke lyst til å "ødelegge" for meg selv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har begynt å få litt troen på at stress faktisk virker inn. Og da spesielt mentalt stress, som igjen har innvirkning på binyrene, som jo har mye med hormonutskillelsen å gjøre. Jeg har vært til og fra mentalt stresset de siste årene, av forskjellige grunner, men spesielt når det kommer til ønsket om barn.

 

Jeg hadde en samboer jeg måtte vente litt på, så når han endelig var klar, skulle jeg helst vært gravid året før for å si det sånn. Så det som skjer første syklus vi er prøvere er at syklusen blir bare tull, og sånn er det enda. Og jeg har hatt syklus til å stille klokka etter i alle år. Først nå siste mnd, når jeg ha mistet litt troen og håpet og på en måte roet litt ned, har jeg sett tendens til at syklusen også begynner å normalisere seg.

 

Mye synsing dette, men har lurt en del på dette i det siste, og om det faktisk kan ha noe å si...........

Skrevet

Jeg har nettopp gått inn i 1pp, og har ingen barn fra før. Men, fordi jeg har hatt litt problemer med cyster, var jeg hos legen i forrige uke. Spurte da om det var noe spes jeg skulle tenke på. Hun sa at stress faktisk har mye å si (hadde ingen ting med cystene å gjøre). Hun ga meg tre viktige råd (ta folat og unngå tobakk/alkohol er to). Det siste rådet hun ga var IKKE STRESS.

 

Så jeg tror nok hodet spulller en stor rolle i det hele....

Skrevet

Ja jeg har virkelig troen på at å holde stresset unna blir man fortere gravid. Men så er det jo det at det ikke er så enkelt å la vær å stresse.. :)

Skrevet

Heisann....

Vet ikke sikkert, men kan jo fortelle fra egne erfaringer... Jeg sluttet på pillen for 1,5år siden..... og tenkte på dette nesten daglig, at det hadde vært kjekt med en lite osv... Men ingenting skjedde.... Så begynte vi å pusse opp, å fikk tankene over på andre ting, (eneste jeg tenkte på var når jeg hadde El) å da satte spiren på andre pp... (men endte i MA for en uke siden)... Så jeg tror selv at hode har litt å si...

 

Ønsker deg masse lykke til med prøvingen din.. Vi begynner på ny prøving om en liten stund =)=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...