Gå til innhold

noen som jobber i bank her???

Anbefalte innlegg

Skrevet
:) og kan svare meg på om...når ein skifter bank, kan den banken som ein er i no fortelle opplysninger om lånet til den banken som eg skifter til??
Videoannonse
Annonse
Skrevet

personlige?? hadde litt problemer med og betale ei stund...og skulder litt, bare litt på lånet mitt no- er det stor sjangs for at eg ikkje får skifte da:( tenker på renta, fekk so godt tilbud i den nye

Skrevet

De får vite alt - på godt og vondt. Men ikke alle bankene som bryr seg så mye om slik da.

Skrevet

ok. takk for svar:)

Skrevet

Gamlebanken har bare lov å opplyse om ting som du har gitt fullmakt til nyebanken å innhente.

I de fleste tilfeller er det da snakk om saldoopplysninger på lån og kreditter og fullmakt til å avslutte dine kontoer og få overført de pengene du har stående på konto.

Nye banken får dermed ikke informasjon om dine manglende innbetalinger, så sant ikke dette har kommet så langt at du ligger med betalingsanmerkninger da, da får de de opp når de kredittsjekker deg.

Hvor mye bedre rente fikk du da? Må huske på at det kommer diverse gebyrer i samband med å opprette nye lån, ofte er ikke den nye renta hos den nye banken nok til å dekke inn tapet på etableringsgebyr og tinglysningsgebyr. Så selv om det kanskje virker billigere i det ene øyeblikket kan det være kostnader som ligger og lurer.. Bare som et lite tips;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...