Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor går deres grense for feber? 38? 37.5? Det sies så forskjellig...

Gutten min var til legen i går. Han har hatt litt feber i flere dager (38.2), men ikke noe spesielt dårlig. Har vært småpjusk de siste 2 ukene. Begynte med ørebetennelse. Var hos legen i går, men de fant ingenting. Ørene var fine. Det samme var halsen og brystet.

Noen fler som har erfaring med feber?

Det er så dumt! Han må jo være hjemme fra bhg...Blir jo kjedelig til han også når han er i ganske fin form.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

normal rektal temp hos barn er 36-38 grader. og er ca 0,5 grader høyere om kvelden enn om morgenen. Rektal temperatur over 38 grader eller aksillær ( i armhulen) over 37,5 er feber. lærte dette på sykepleierutd og det står i klinisk pediatriboka mi som er skrevet av trond markestad som er spesialist i barnesykdommer:) så kilden er bra;) lykke til! håper han blir fort bedre!

Skrevet

datteren min har hatt feber til og fra i over en uke nå. Er i god form innimellom, men mer grinete til tider, og mer trøtt. Kan jo ikke i barnehagen, så tar en dag av gangen. Er litt tett i nese og bryst, men legen fant ikke noe galt ellers. Får tenner da, så kan jo være grunnen.

Kjedelig å ringe jobben og fortelle at ikke kan komme i morgen heller :-( Men sånn er det jo med små barn

Go bedring til gutten din

Skrevet

Sånn sett er jeg glad jeg er sykemeldt akkurat nå... jeg slipper å ringe å si at jeg ikke kan komme... han har vært til og fra nå i... ja... to og en halv uke... De fant ingenting til legen til oss eller...

Sitter å ser på godværet nå.... men må dessverre være inne :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...