Gå til innhold

Dårlig samvittighet, den spiser meg opp!!!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg sliter veldig om dagen med konstant dårlig samvittighet ovenfor gutten min på 3,5år. Jeg var hjemme med ham til han var 2 år, da begynnte han i bhg maks 5-6timer pr dag da jeg studerte litt. Nå begynnte jeg i full jobb i januar og syntes det er drittøft!!! Jeg kveles av tanken på hvor lenge han er i bhg nå, 8-9timer hver dag. Slik jeg føler er det er det alt for lenge! Jeg har sååå lite lyst til det, men har ikke noe valg da jeg er aleneforsørger og inntekten fra jobb er det vi lever av. Gutten min har ikke noe forhold til barnefaren så han henter aldri i bhg for å si det sånn. det er ALLTID jeg som leverer og ALLTID jeg som må hente. Lite nettverk og familie så ikke mye hjelp å få på det området så han kunne hatt kortere dager for eks...:(

Jeg må ærlig si at jeg ikke er lykkelig, jeg er sliten av samvittigheten, kavet i hverdagen, ensom... Jeg syntes ikke det er så kjekt, takk og lov for de usselige 2 dagene vi har, nemelig helgen!!

Sukk, er det andre som føler de har barna for lenge i bhg og ønsker sårt det annderledes for det gjør jeg. Hjelp, hva kan jeg gjøre..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åssen trives han i barnehagen da?

Skrevet

Joda, han trives fint der. Men, det blir for lange dager.!! Han er bare trøtt og sliten når vi kommer hjem. Er ikke mye snakk om kvalitetstid sammen etter en så lang dag i bhg. Før da han var der 5-6timer var han som oftes blid og fornøyd når vi kom hjem og følte vi fikk masse kvalitetstid sammen. Gud, hvor jeg savner den tid... Alt var mye kjekkere da:/

Skrevet

Akkurat slik er det her også. Dette er andre uke vi begge er på jobb etter siste permisjon, og ukedagene er et evig mas. Vekke de når de vil sove, masing om klær og mat og ut av huset. Størsta nekter å bli med til dagmamma'n, og når vi henter de hyler hun fordi hun ikke vil hjem. Sovner som oftest i bilen hjem, skriker når hun våkner, og er grinete resten av kvelden. Begge (alle 4) er slitne, og helgene er et absolutt høydepunkt! Jeg har kommet frem til at jeg ikke orker dette maset lenger, og går ned i 80 % fra august (vi har sommertid i sommer, så da har vi allerede kortere dag).

Jeg er i alle fall glad jeg har en mann her, hvis ikke har det vært ensomt. Det er lett å si at man må komme seg ut å treffe noen, men dagene strekker ikke til! Har du noen i gata eller i nabolaget du kan møte hvis du går ut da? Min erfaring er i alle fall at ungene blir mye blidere hvis de er ute!

Skrevet

Har et par stykker som bor her i området, men de er travelt opptatt med sine familier. Jeg tenker ofte det er bedre for min gutt og roe ned dagen inne med middag og barnetv enn å være ute mer etter mye utetid ifra bhg. Men, barn er så forskjellige at det er veldig inviduellt hva som roer dem ned.

takk for svar jentebanden:=)

Skrevet

Uff, det høres ikke noe særlig ut å ha det sånn som du har det, der samvittigheten din spiser deg opp! Jeg håper du klarer å finne en løsning du føler at du kan leve med.

Har du noe fleksibel arbeidstid? Er det i så fall mulig å alliere deg med noen andre foreldre i nærheten, sånn at du kan hente ditt og deres barn tidlig et par ganger i uka, og at de gjør det samme et par ganger i uka. De dagene den andre forelderen henter, kan jo du da jobbe litt lengre. Du får jo ikke veldig mye mer tid med gutten din på den måten, men det blir i hvert fall kortere dager i bhg.

Ikke mulig å bytte til en jobb der du tjener litt bedre, sånn at du kan gå ned litt i stillingsprosent? Evt mulig å få en jobb der du kan ha hjemmekontor / gjøre unna noe av jobben på kveldstid? Evt få en jobb nærmere der du bor, hvis det er lang reisevei nå?

Går det an å fryse studielånet / huslånet en periode, evt få til en refinansiering av lånet eller forlenging av tilbakebetalingstiden? Da kan du jo få litt bedre økonomi og kanskje søke om for eksempel 20% velferdspermisjon fra jobben? For det er kanskje nå som han er så liten, at du særlig ønsker mer tid sammen?

Vel, dette var noen tanker jeg fikk da jeg leste innlegget ditt, i hvert fall.

Lykke til!

Skrevet

Evt flytte til en billigere bolig, sånn at du kan få råd til å jobbe noe redusert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...