anni ke n - med ny baby Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Er sykemeldt fra jobben, og mulig jeg blir det frem til svangerskapspermisjonen begynner pga at jobbe ikke kan tilrettelegge. Vet jo at man kan få sykepenger (sykemelding) inntil ett år... Hva skjer hvis jeg mot formodning skulle bli syk i permisjonen??? Burde jeg heller få svangerskapspenger nå sånn at jeg ikke står i fare for å "bruke opp kvoten?"
~~ElleMelle~~ Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Hvis du oppfyller kravene for svangerskapspenger nå, er det det du burde vært på uansett, og ikke sykemelding. Er altfor lite brukt og kjent blant arb.givere og leger, men skulle vært brukt i mange av de tilfellene hvor folk istedenfor er sykemeldte. Spiller jo i praksis ingen rolle for oss som mottar pengene, for beløpene er akkurat de samme, men det er jo en grunn til at staten vil ha disse beløpene ut fra et annet budsjett. Og ja, du har et poeng med det å bruke opp "kvoten".
*Super*Mamman* Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Hvis du har mulighet til å få svangerskapspenger er det absolutt best ja, slik at du ikke "bruker" opp retten til sykepnegene... Legen min ordnet det slik hos meg, så da slipper jeg å være "redd" for å bli syk under permisjonen og rett etter permisjonen, for da har jeg jo fremdeles rett på sykepenger siden jeg ikke bruker opp kvoten nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå