Gå til innhold

Kjenner man når hodet fester seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor idag og hun var usikker på om babien ligger i hode eller seteleie, nå må jeg vente en uke før jeg får sjekket det med ultralyd. Begynte å tenke på om jeg ville merke det om hodet festet seg i løpet av denne uken...

Er i uke 34.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å kjenne etter hvor det hikker, det gir meg en god pekepinn på hvordan han ligger ihvertfall:)

Skrevet

Jeg kjente ikke når mine 2 sønner festet seg.

Hvordan kan en kjenne hvordan barnet ligger ut ifra hvordan du kjenner hikkingen? Selv kjenner jeg hikking i bekkenet og opp mot ribbeina(samtidig). Klarer ikke merke forskjell på om det er hodet eller rumpa opp, og ihvertfall ikke om det er festet ut i fra hikking. Nå hvet jeg hodet ligger ned da, men trodde en periode det var rumpen, merket ikke forskjell på hikking. Men for all del vi er forskjellige;-)

Skrevet

Du vil aldri kunne merke at "DER" festet hodet seg.

Spurte JM om dette i dag på kontroll.

Hodet glir sakte ned i bekkenet, dag for dag, helt til det kommer til bunnen, og ikke går opp igjen. Dette går over tid. Da jeg var på kontroll for en uke siden var ikke hodet festet, men i dag var det delvis festet. Hun regnet med at det kom til å feste seg helt i løpet av en uke...

Dette med hikkingen har ingenting å si. Jeg har alltid kjent hikkingen midt på magen, uavhengig om hun har ligget med hodet opp eller ned. Det samme var det med storesøster.

Er i uke 39(38+2).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...