Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Skal skrive en psykologioppgave. Går sykepleie 1.året. Hva er viktig å få med i en psykologioppgave? Bare noen kan komme med noe tips så blir jeg kjempeglad! Skal handle om ei dame som bor på sykehjem, har aldersdemens, dårlig hukommelse, er tiltaksløs, klarer ikke konsentrere seg i en samtale... noen som kan hjelpe meg? er helt blank jeg!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 presenter caset i begynneslen av oppgaven. Skriv en god innledning som avgrenser, og gi god argumenatsjon for hvorfor du har avgrenset som du har gjort. Finn aktuelt pensum. Del gjerne oppgaven opp i emner, foreks. 1, depresjon. 2. makt og avmakt. 3. aldersdemens 4. institusjonaliseringens betydning på psyksik helse. få med sentrale psykolisgiske teorier fra pensum. Forklar dem godt, vis relevansen til caset ditt. Hvis ikke det er en del av oppgaven skal du ikke foreslå tiltak for å bedre pasientens situasjon. Kun vise at du forstår den og evner og knytte caset mot relevant teori. nå tok jeg bare en brainstorm på sparket, du har sikkert bedre kjennskap til ditt pensum og vet bedre enn meg hva som er relevant for oppgaven din. Husk referanser. HVis du kommer med egne meninger må det være tydelig.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Herregud!! Takk skal du ha -)) Hvem er du som gjør livet mitt bedre?? hehe. Hvis du tar en brainstorm til så tar jeg gledelig imot dine tanker!! Jeg skal knytte opp tiltak for å bedre pasientens situasjon forresten... Takk takk tusen takk igjen )))))
blond Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Da bør du lese pensum, snakke med medstudenter, med lærerne, med noen som jobber med demente. Med andre ord gjøre en innsats for å få større forståelse for oppgaven/fagområdet. Å spørre her blir slapt.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 ha ha...tror du jeg kan skrive en psykologi-oppgave bare ved å lese her og ikke pensum? Leser selvfølgelig pensum, snakker med medstudenter osv osv. Men greit å få noen andre synspunkt fra andre som har hatt psykologi tidligere vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå