Gå til innhold

Sånn løs sele som man selv fester i vogna.............

Anbefalte innlegg

Skrevet

til å ha på ungen når han sover og som også kan brukes i høytsoler? Noen som skjønner den elendige forklaringa mi haha ??

Har kjøpt en sånn idag for å ha i sovevogna i barnehagen......Men så lurer jeg på noe.....Skal den ene delen( som også kan brukes til å holde i hvis man bruker selen som gåsele) festes under vogna lissom??

Og hvor stram har dere selene? HVor mye kan ungen bevege seg ?? Jeg vil jo ikke ha han så veldig stramt festet , men så er jeg redd for at han skal klare å komme seg over kanten og da bli hengende i selen??

Nen med erfaring med sånn seler??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, forstår hva du sier, jeg!

Vi hadde sånn sele som vognsele, og brukte den "leiesnora" til å feste selen med i vogna. Tredde den bakom ryggen, og slo en knute på den slik at den var "passe" stram. Litt bevegelse må man selvfølgelig gi rom for, men ikke så mye at det er fare for at barnet kan vrenge seg ut av vogna og bli hengende etter selen - som du selv sier. Brukte sånn sele både i høystol (var med stropper som vi festa til stolen) og i vogn - lenge. Og brukt den som leiesele en gang. Med to viltre småttinger på stor sportsutstyrsmesse var det greit å ha dem i "bånd".....

Skrevet

Takk for svar : ) det er omtrent som jeg har festet min det. Bakom ryggen og surra den et par ekstra ganger på siden av vogna sånn at den virker passe stram...........

Selen i den andre vogna vår en nemlig for trang til å ha over skuldrene i liggende stilling så den har han bare hatt rundt livet. det har gått fint til nå, men her igår når de skulle se til han i barnehagen når han sov så var det ikke noe unge i vogna!! han hadde lagt smokken igjen ved siden av vogna og løp rundt og lekte han hehe : )) Blid som en sol!!

Så nå skal turbo rømlingen festes bedre : ))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...