MissAntrop Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Hvordan kan jeg rengjøre et furugulv som er gammelt og slitt best mulig? og hvordan kan jeg få stekeovnen og ikke minst stekeplatene til å se flunkende nye ut?
prinsessetamtam Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Kommer an på om gulvoverflaten er behandlet eller ikke. Men minst mulig vann. Heller tørr eller sentrifugefuktig mopp enn våt mopp. Emaljen på komfyren tåler ikke sterke syrer eller harde slipemidler, mer enn det vet jeg ikke
Gjest Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Grønnsåpe, uten tvil! Dersom du virkelig skal ta av, sett inn hele gulvet med den som er fast og la det sitte over natten, vask av om morgenen! (tynt lag asså!) (dette er forøvrig om det er ubehandlet furu!) Stekeovnen tar du med Svint på det blanke rundt platene og selve platene, jif på det hvite eller hva nå enn for farge det har. Stekeplater og stekeovn er også glade i svint!
MissAntrop Skrevet 22. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2008 Jøss, fast grønnsåpe, det har jeg ikke tenkt på men det skal jommen prøves. Gulvene er ubehandlet furu og jeg vet ikke om de er slitt eller sskitne, sannssynligvis begge deler. Hva er svint? Er det sånn stålull ting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå