Gå til innhold

ca 20 grader UTE, hva har dere på babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det foregår en diskusjon om hvor mye dere kler på babyene inne.

MEN, hvordan kler dere på babyene UTE i dette fine været. Her på østlandet har det vært rundt 20 grader. I solveggen på terrassen opptil 30 grader. Litt vind.

Når vi går tur i vogna har jenta vår på 8 mnd en langermet body, bomull strømpebukse, joggebukse og genser til. Hun har også ulvang ullsokker. Over det har hun en vårdress. Ganske tynn, men den tar det meste av vinden. Hun har også en tynn vårlue.

Hun sitter på et lite babyullteppe i vogna si. Har av og til et baby ullteppe over beina hennes også.

Kjenner på henne HELE tiden. Hun har fin temp på beina. Var litt varm på føttene i dag (kjente det når vi kom hjem igjen).

I nakken har hun fin temperatur.

Ser mange som kler barna sine tynt i dette været og jeg lurer på om jeg overdriver litt..... Men hun kjennes jo ikke for varm ut i det hele tatt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det vel helst du som kjenner ungen din best selv..

Var ute i dag, hadde på bomullsbody,strømpebukse og joggebukse. Tynn jakke og tynn lue. Teppe rundt beina. Blei sint som en liten veps gitt! Det er jo kjempelunt nedi vogna.. Blei først stille da jeg tok av lua.. Men min er veldig varm av seg. Folk får gjøre som de selv føler for.

Skrevet

Hvis babyen din har fin temperatur har du på henne akurat passe med klær. Ikke bry deg om hva de andre sier.

Jeg selv synes det er skikkelig vanskelig å kle snuppa mi. Vil ikke kle av for mye siden det bare er april..men noen ganger må en bare se på gradestokke også. I dag hadde hun på seg ullbody, strømpebukse, bluse og ullgenser og ullbukse og ullsokker pluss tynn ull-lue. Blei litt varmt på hjemveien, da, ja... Hun lå på et lammeskinn uten noe over seg. Var fin temp i skyggen, men når vi gikk i sola blei det litt varmt.. Vanskelig..

Skrevet

har brukt dunposen- bare strømpebukse, langarmet body, lue og skjerf. er helt perfekt temp på han. både når vi går tur- da blir det jo litt i sola også. men han sover i skyggen ute og helt perfekt temp. på han når han våkner:)

Skrevet

Skikkelig vanskelig årstid. Men i sola er det skikkelig varmt. I dag på tur hadde nurket på seg strømpebukse, body, lue og en fleezejakke under dundyna som lå over beina. Han var ganske så varm.....men kan jo ikke la han ligge uten noe under dundyna heller. Men han er en varm liten gutt...så kan ikke ha mer enn 1 lag under dundyna. Tror nok jeg må legge vekk dundyna nå og ha kun et pledd over beina. Da med kun strømpis under.

Vi har TFK sportsvogn. Inne der er det veldig lunt. Stakk hodet mitt under der idag og det var temmelig varmt......

Skrevet

Minste vår er 3,5 mnd og ligger kun oppi bagen foreløpig. Hun har nå på seg body, strømpebukse, bukse og sokker, samt ytterjakke og tynn lue. Alt i bomull. Hun ligger på lammeskinn i bagen og har dundyne over seg. Hun har vært passelig varm, men på lang trilletur i sola igår måtte jeg åpne og brette vekk dyna for da var hun varm. Ikke så lett på denne tiden, vil jo ikke kle av for tidlig og få forkjølet baby heller. Men så lenge man kjenner i nakken og justerer etterhvert går det sikkert bra.. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...