Gå til innhold

HJELP!!!!! Noen tips råd til hvordan bli gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har prøvd å bli gravid i 3 år uten selvsagt å bruke prevensjon... TR er veldig uregelmessig og den kan komme i begynnelsen av måneden såvel som slutten eller midten av mnd.

Min siste mens dag i forrige mnd var den 16. mars, mens nå fikk jeg ikke mensen ør den 20. april igjen... Må vel ha veldig lang syklus da???

Hadde tenkt jeg skulle kjøpe en EL test, men syns det blir så vanskelig når syklusen er så uregelmessig.

Har dere noen råd eller tips til hvordan å bli gravid eller hva jeg burde gjøre... til dags dato røyker jeg og tar meg en fest i blant og jeg har en stressa arbeidsdag. Klarer ikke slutte å tenke på dette... har planer om å kutte ut røyken i nærmeste fremtid. Rundt meg ser jeg masseevis av gravide damer og jeg blir så misunnelig. Skulle virkelig ønske det var meg. Hvis jeg skal telle meg fram til neste EL, hvordan gjør jeg det?

siste mensperiode var fra: 10.mars-16.mars og jeg fikk mensen igjen nå den 20. april.... Blir veldig veldig glad for svar.... Håper noen har gode råd til åssen dere selv ble gravide...

Hilsen frustrert og lei seg mari, 22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så kjedelig, jeg hadde håpet du testet positivt, jeg. Så kom altså denne dumme tanta!

Jeg fant ikke EL første gang jeg skulle bli gravid. Så jeg prøvde temping en måned. Dvs. du måler temperaturen hver morgen og noterer den ned. På denne måten kan du finne ut når du har EL. Du kan lese om dette på www.pernille.info og føre inn en egen graf på www.fertilityfriend.com (hvis jeg husker riktig). Damene inne på Bli Gravid - siden kan masse om dette. Jeg prøvde bare en periode - så ble jeg gravid! Men poenget er altså å bli kjent med din egen syklus.

Lykke til!!!!

Skrevet

Hei :-)

Det første du må gjøre er å gå til legen!!! Derfra får du henvisning til gynokolog som tar ultralyd av deg og eventuellt tar blodprøver osv.

Det er så mange grunner til at man sliter med å bli gravid, det kan være alt fra at du har en kjønnsykdom, har cyster i eggstokkene som gjør at du sjelden har eggløsning eller at mannen din sine svømmere ikke er gode nok!

Når dere har prøvd i 3 år er det nok på tide med en utredning :-)

Kanskjer er det så enkelt at du ikke har eggløsnig i det hele tatt, i og med at du har tullete menssykluser? Og det finnes medisiner man kan ta for å få den igang :-)

Lykke til så mye og håper at det ordner seg for dere snart!! :-))

Skrevet

Hei hei:-) Vitamin b6 (pyridoksin) skal hjelpe ved syklus kluss. Disse får du kjøpt på apoteket med 40mg pr tablett. Så tar du 3 tabletter for dagen hele syklusen igjennom. Anbefaler også teming på det varmeste!!!!!!!!!! Lykke til og håper det snart klaffer!!!!!!!

Skrevet

Det er viktig å ikke stresse med å bli gravid!

Da kan det bli vanskelig.

Kroppen trenger en rolig og avslappet atmosfære for å få det til ;)

Det finnes jo utallige eksempler på de som har adoptert fordi de ikke kunne få barn, så når de endelig slapper av og ikke tenker mer på det, så vips blir de gravide ;)

Men selvsagt så er det jo en ide å sjekke om alt er som det skal også da, hos legen din.

Skrevet

Gå til legen for hjelp.

og post spørmålet på forumet "bli gravid" (i menyen til venstre) for info fra damer som vet hva du sliter med :)

Skrevet

Få henvisning til utredning fra fastlegen din.

Skrevet

Legen først og fremst siden du har prøvd så lenge. Ellers tror jeg det er veldig viktig å ikke overfokusere på det å bli gravid. Ha sex når dere har lyst og ta det som det kommer. Sikkert lettere sagt enn gjort, men det var det som funket for meg. Er du og kroppen stressa kan det være at det ikke vil feste seg nettopp på grunn av stress. Spesielt siden du er så uregelmessig er det greit å ikke "planlegge" for mye kanskje. Vet om par som har prøvd i årevis og når de gir opp det hele så "poff" blir de gravide. No stress!

Men viktig å få sjekket at det ikke er medisinske grunner til det. At han har dårlige svømmere for eks.

Lykke til uansett

Skrevet

Et legebesøk er det beste rådet etter så lang tid, ja.

Jeg oppdaget at problemet var lett å løse så snart jeg endelig gikk til legen og fikk sjekket det opp. Legen sendte meg til gyn. som igjen sendte meg til blodprøver på sykehuset, og det viste seg at jeg produserte for mye prolaktin som hemmer eggeløsningen, selv om jeg ikke hadde merket noe til dette selv. Etter en prosess over med tabeletter, blodprøver, en måned uten tabeletter, så nye blodprøver så fikk jeg til slutt en annen type tabelletter av gyn. Etter bare noen uker klaffet det, og jeg er nå i 9.uke. :) Så når du har prøvd såpass lenge så bør både du og han bli sjekket. Håper det er noe som lett kan løses for dere også. Lykke til. :)

Skrevet

jeg har et råd som kommer fra portugal.. begynn på p-pilen.. og bruk den i ca 3 månder, så slutt.. det er mange som blir gravid på den måten, og er faktisk noe legene anbefaler å prøve.. det er for å få en mer regelmessig syklus.. men om dette virker eller ikke vet jeg ikke.. jeg ble gravid på 1 eggløsning etter 9 år med prevensjon uten pause..

Skrevet

Vell, jeg prøvde selv å bli gravid i 2 år men fikk det ikke til og ga neeeesten opp håpet. Brukte "the secret" for 4 uker siden da jeg kjente eggløsning forestilte jeg meg befruktning slik at det klaffet og jeg ble gravid, og vips, nå er jeg 6 uker på vei=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...