Liagora med 2 jenter Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Jeg har ikke tenkt å amme.. Noen andre her som tenker det samme?
MaybeAgain Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Hvorfor i all verden ikke? Er det medisinske grunner for det, eller om man rett og slett ikke får melk, ja da kan jeg skjønne det. Men hvorfor frarøve babisen den beste starten på livet uten en "ordentlig" grunn? Jeg sier ikke man skal amme over lik, men om man kan synes jeg absolutt man skal gi det en fair sjanse for babisen sin skyld. Selv ammet jeg bare i 4-5 mnd, fordi jeg ble gravid igjen etter 3 mnd og da blir melken sur visst nok. Hadde jeg kunnet ville jeg fortsatt ihvertfall til lillejenta var ca 8-10 mnd. Nysgjerrig på begrunnelsen din....
Silje`mor Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Klart jeg skal amme.. Det er det beste for babyen og det enkleste for meg. Puppen trenger jeg ikke koke etter bruk eller varme opp til riktig tempratur:) Håper starten går litt mer smertefritt denne gangen bare..
L@boline Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Jeg lurer og litt på hvorfor du velger å ikke amme. Jeg måtte selv gi opp ammingen etter noen måneder sist, men ville ha fortsatt om jeg hadde kunnet. Selvsagt vokser barn helt fint opp på mme, men det beste er jo mm. I tillegg er det et styr med alltid ha med seg melkepulver og varmt vann. Er jo så mye enklere å ta fram puppen. Men det er selvfølgelig et valg man må ta selv, er bare nysgjerrig på hvorfor.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Aldri hørt at melka blir sur når man blir garvid igjen. Den smaker nok annerledes pga hormoner, samme som når man har mensen. Sønnen min ble ammet nå frem til mars, selvom jeg ble gravid i begynnelsen av januar. Han hadde aldeles ikke tenkt til å slutte selv Men han ble 2år, så da slutta vi. Jeg har ammet mine 2 barn i 2år begge to, og håper på å få amme nr 3 i 2år også Jeg kan ikke forstå de som velger å ikke amme, men vi er forskjellige
Liagora med 2 jenter Skrevet 22. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. april 2008 Jeg synes personlig at det er bare stress, og når man ikke har nok næring å må "fore" med morsmelkerstattning i tillegg, så skjønner jeg ikke brye og stresse med å holde på. FOR MIN DEL, døm meg den som vil, jeg dømmer ikke dere som ammer heller. Lurte på om det var noen som hadde bestemt seg før fødsel å ikke amme.
lillespinnville Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Jeg har bestemt meg for å IKKE amme. I hovedsak fordi jeg er operert (brystreduksjon) Noe som gjør at jeg ikke kan full-amme. Blir bare stress hvis jeg skal BÅDE amme OG bruke morsmelkerstatning fra begynnelsen.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Jeg dømmer deg ikke Det er opp til hver enkelt hva man velger. Men du kan ikke være sikker på at du vil få like lite melk og næring denne gangen. Jeg har ei venninne som ikke kunne amme nr 1 og 2 pga det samme, men nr 3 ble fullammet og ammet til hun var 1,5år
babygullz <3 vilde Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 jeg er usikker på om jeg skal amme eller ikke...Jeg har silikoninnlegg, kirurgene anbefaler kvinner med silikon å amme, men vet jo ikke hvordan puppene vil se ut etterpå da...? Noen som har erfaring med d? Lurer også på om jeg skal starte med forbrenningspillene når jeg har født, eller om jeg skal vente og se hvor fort/sent kiloene går av med amming... Morsmelk skal jo også være d beste for barnet, og bra for å knyte bånd.... blir vanskelig time will show tenke jeg=)
Liagora med 2 jenter Skrevet 22. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. april 2008 Nei, så klart er man ikke sikker på det.. Men jeg orker ikke enda engang med nederlag og skuffelse, så jeg har bestemt meg for å ikke amme. Har snakka med jordmor om dette og hun syntes det var helt greit, heldigvis. Finnes jo en del jordmødre som synes det er heøt forferdelig om noen ikke skulle amme. Kjempebra for deg at du trives og klarer å amme så lenge, for jeg vet også at det er jo det beste for barnet.
Liagora med 2 jenter Skrevet 22. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. april 2008 Babygullz.. tror det er veldig individuelt hvordan puppene vil se ut etterpå. Har forresten innlegg selv også, så tenker nå en tanke på puppene mine også Har hørt mange sier at de er like fine etter amming.
L@boline Skrevet 22. april 2008 #12 Skrevet 22. april 2008 Jeg tror at selv om mm er den beste næringen for barnet så er det også viktig at mor og barn har det bra sammen. Hvis amming oppleves som bare stress og mas, og utelukkende er negativt for mor så er det kanskje ikke det beste for babyen heller. Som sagt så vokser barn helt fint opp på mme også.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 22. april 2008 #13 Skrevet 22. april 2008 Uansett er det ditt valg Jeg må ærlig innrømme at jeg slutta nå for å få ha puppene mine i fred i 6mnd før neste mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå