mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 noen som vet noe om dette nå i graviditeten? så den første vepsen i dag. allergisk ved stikk... har pleid å bruke 2 zyrtec innen 10min eller sprøyte, men bør kanskje høre med legen om noe annet.....
lillefot Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Har pollenallergi til tusen og går på Polaramin. Eneste som er godkjent under svangerskap i følge felleskatalogen. Zyrtec er ikke testa ut fordi man ikke tester på gravide, så det er ikke bevist skadelig effekt på fosteret, men legen fraråder det. Jeg gikk på zyrtec siste mnd sist jeg var gravid for da hjalp ikke polaraminen meg i det hele tatt. Har du vepsepenn eller? Tror jeg ville snakka med legen om det. Kan vel neppe være så farlig hvis du kun bruker noe når du blir stukket av vepsen. Søstern fikk penn i fjor etter å ha fått kjempereaksjon på veps to dager etter kortisonsprøyte. Sjekk med legen din så er du sikker på at du ikke gjør noe feil.
HEMMELIG!!! Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Jeg har fått beskjed av legen på fødeavdelingen om å ta Zyrtec siden jeg har fått svangerskapskløe. Tar jo bare en tablett hver kveld da. Hun forsikret meg om at det ikke er farlig, og at Zyrtec kan de gi til kjempesmå barn, så jeg stoler på det...
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 22. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2008 har ikke penn. bor nærme legesenterer så har vært noen turer der. får ikke ofte stikk. har ikke blitt stukker på tre år, men har alltid med tabletter siden jeg hovner opp over det hele, i halsen og blir helt rar. tabletter hjelper om jeg tar de tidsnok, går vel sikkert bra om jeg da må ta to zyrtec, spesielt med tanke på hva som skjer om jeg ikke tar noe... skal til legen på mandag, skal spørre da, men faren er jo liten ennå
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Zyrtec har vært testet ut, og det er ikke funnet at det ikke kan brukes. Dette ble gjort kjent i 2005, (en av de som forsket på det var legen min da).. MEN, det er ikke kommet inn i felleskatalogen ennå. Jeg fikk flere artikler om det av ham da, fra to ulike legevit.skap-blad... et norsk og et utenlandsk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå