LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Ville bare dele en oppskrift jeg. Er veldig ca, kan ikke det der med å følge eller lage oppskrifter. Du trenger: 2 benfrie laksefileter 2 benfrie torskefileter en boks blåskjell 100 gr gulrot 100 gr squash 50 gr minimais 50 gr løk 50 gr purreløk. 1 pk fløte 3 ss rømme tykningsmiddel (mel/johannes) krydder smør Kutt gulrot i små terninger og kok opp i litt vann. Tilsett halve fløtepakken og resten av grønnsakene etter noen minutter. Når grønnsakene er møre tilsetter du en god klatt smør, rømmen, dill, pepper, salt. Om den synes for tynn tilsetter du litt tykningsmiddel, men skal være som en suppe. Del fisken i små stykker, ha i suppen og la den trekke til den er kokt. Ha blåskjell i like før servering, de kal bare bli varme. Lagde dette i dag, og jeg kan love det fallt i smak. For de som spiser potet og brød vil jeg tro det funker fabelaktig med feks 250 gr potet i suppa (kanskje mer væske trengs da?), og brød til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå