Gå til innhold

Yoga for gravide i Tromsø?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg savner så innmari yogaen min, måtte slutte med den da jeg ble gravid. Noen som vet om det finnes noe yogatilbud for gravide her i byen? Evt. kan noen anbefale en dvd/bok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) SATS har GravidYoga! Tror det er på Langnes. Ellers har Studio Pilates timer for gravide hver onsdag kl. 16.15-17.15 om det kan være av interesse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe greie på om man må være medlem på sats for å gå på gravideyoga der? Jeg trener ikke på sats, er for dyrt dessverre.

Har du vært på denne yogaen selv? Hvordan er det på pilatessenteret/pris?

 

Jeg kan selvfølgelig ringe og undersøke selv, men om du vet dette vil jeg gjerne vite det :-)

 

Magedans har jeg aldri prøvd før, men kunne godt tenke meg å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du trenger ikke være medlem på SATS, men det er billigere for medlemmene. Tror det koster 950 kroner for ikke-medlemmer og 500,- for medlemmer eller noe sånt. Åtte ganger. Jeg har ikke vært på yogaen for gravide på SATS, men på vanlig yoga. Det var bra. Hundestillingen, solhilsen og andre klassikere :)

 

Men artig om du blir med på magedans da, det har jeg tenkt å prøve også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jeg vil, men får det nok ikke til... Magedans har jeg hatt lyst til lenge, men jeg og sambo har sinnsykt dårlig råd for tida, så alt annet enn mat og faste regninger utgår. Er glad jeg kjøpte meg årsmedlemsskap på Kraft her i januar :-)

 

Jeg måtte slutte med yogaen min (poweryoga), for instruktøren sa det var kun veldig erfarne som kunne fortsette med det etter at de hadde blitt gravide. Skikkelig tung, dynamisk og statisk yogaform, svetten siler og musklene hyler, om du ikke kjenner til det. Helt herlig trening etter min smak :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Du!

 

 

Kan forstå at man kan være desperat etter noe man har hatt god erfaring med.

Jeg har selv vært med på poweryoga på kraft og kan bekrefte at det kan være vanskelig å holde følge der når man er gravid.

 

Jeg syns utfra det jeg vet om hva man bør eller ikke bør som gravid så syns jeg du bør prøve denne yogaen du allerede har vært med på før videre. Det bør kunne gå an å justere litt de øvelsene hun har ift det DU klarer (f. eks statisk tung belastning på bare ett ben kan være uhellig, men må det ikke være - alt er avhengig av din form i utgangspunkt og om du har bekkenplager og hvor langt du er på vei).

Dette må du selvsagt ta selv ansvar for, instruktøren vil kjøre sitt løp ettersom jeg har opplevd.

Men en gullen regel er: får du ikke vondt av det du driver med kan du fortsette så lenge du ønsker, lytt på kroppen.

 

Om du finner ut at du heller vil være med på magedans, kan du ringe meg: 92263058.

Jeg holder på med å få organisert noe, men det er enda litt usikkert. Håper det ordner seg med sal og instruktør.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Både Sats Tromsø og Langnes tilbyr yogakurs for gravide. Kursene er for både medlemmer og ikke-medlemmer. Det er bare 3-4 gang igjen før sommeren men ta kontakt så kan du kansje bli med. Dersom du vil trene yoga hjemme kan du prrøve dette programmet http://www.yogakurs.no/gravidyoga.html

På denne siden kan du også bestille cd med instruksjoner og boken "Frihet i fødselen". Vet at de har cd`en til utlån på bibloteket også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg har vært uten nett noen dager, pluss at jeg har vært helt kaputt etter ekstra lange arbeidsdager (fra 7 til fem og seks, med litt pause innimellom). Men nå får jeg endelig normal arbeidstid igjen :-)

 

Magedans har jeg veldig lyst til, men som sagt, det stopper på pengene. Vi har det veldig trangt for tida (som sikkert mange flere i Tromsø har), så jeg trener bare på Kraft siden jeg har medlemsskap der ut året. Men kanskje det går an å bli med senere, hvis dere fortsetter å danse utover sommeren/høsten? Jeg har ikke danseføtter og er smidig som et kjøleskap, men det tar jeg ikke så nøye - da får dere andre trimma latter- og knipemusklene også :-)

 

Hjertelig takk for yogatips! Jeg har snakket med yogainstruktør Maria på Kraft, og hun har undersøkt med ei anna ei som også er yogainstruktør og selv trente yoga under svangerskapet. Så nå har jeg nok råd og tips til å kunne sette sammen flere ulike treningsprogrammer jeg kan trene hjemme i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du er i gang og at du fikk hjelp.

Det kan godt hende magedansen forsetter utover sommeren, hvis det er ønskelig.

Det er en veldig dyktig instruktør og hun har god grunnlag for å drive med magedans for gravide.

Jeg håper også at hun evt. fortsetter når vi har fått baby. Det er jo mulig å ha baby i bæresjal mens man beveger seg.

Og om du er et kjøleskap eller smligner deg med noe annet så er det ikke av betydning i magedans. Det fine er jo nettopp at man kan være den man er og det er ingen kroppsfiksering.

 

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...