2 prinsesser og 1 prins... Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Stakar jenta mi.. I går begynte hun å få feber som straks kom over 40 grader. Da vi kom til legen ble det konsantert at hun var veldig syk. Luftveisinfeksjon + infeksjon i resten av kroppen.Men mens jeg ventet på venterommet var hun så dårlig at jeg ikke fikk kontakt med ho. Da vi fikk våknet hun så sendte de meg hjem med resept på pencillin. Da jeg ga hun paracet kviknet hun til. Men i dag tili var tempen igjen over 40 grader. Jeg ga henne paracet og det funket ganske greit. Men nå så ga jeg paracet for 2 1/2 time sian og tempen går bare oppover. allmentilstanden har vært sløv siden 3 i dag.Hun bare ligger å orker ingen ting. Jeg ringer til legevakten og de ber meg bare om å vente å se.. Det er så frusterende. Skal ringe igjen nå så håper jeg kan komme inn på sjekk. Blir så bekjymra. Noen med lignende erfaringer.
<3 mine søte små<3 Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 jeg har ikke barn enda, men ta å ring til legevakten å krev en bedre undersøkelse... kansje ta noen blodprøver eller noe. for å skjekke crp,hb o.l... det jeg lærte den sommeren jeg jobbet litt på barsel. er .. at mamma kjenner barnet sitt best.... ikke legen.. så stå på dine krav.. og fortell dem hva du ønsker..
Hellinor Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Det er ikke noe kjekt når de små blir syke, men det ER helt normalt og i de aller fleste tilefeller ikke farlig i det hele tatt. Stort sett går det over etter noen dager, mens noen ganger trenger de medisin for å ta knekken på det. Det er ikke farlig at de ikke spise, min sønn spiste ikke på over en uke, men spiste som en hest når han ble frisk igjen. Men selvfølgelig vikitg å få i drikke, og da firer man på eventuelle regler om saft, brus, is osv. De må få det de vil. Feber er en positiv ting som skal fjerne virus og bakterier fra kroppen, Men greit å gi paracet hvis det blir opp mot 40 grader. Men kle heller av ungen enn å gi paracet hele tiden. Lykke til, hun blir nok bra igjen :-)
2 prinsesser og 1 prins... Skrevet 22. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2008 Ringte dem nettopp.. Det virka som hun var jo drit sur for at jeg hadde ringt så mange ganger, og så sa hun bare "gå til legen klokka sju i mårra". thats it! Blir så forbanna at de kan oppføre seg sånn.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 ring til noen andre. rett til sykehuset å prat med de... hadde ikke funnet meg i det. når tempen stiger etter paracet er de virkelig dårlige... ikke gi deg.. krev en ordentlig sjekk...
Havfruen med liten fisk Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Dra til legevakta!! De har plikt til å ta imot deg. Får man ikke kontakt med barn skal de til lege. Og når hun i tillegg har infeksjon i kroppen kan det raskt bli verre. Paracet løser ingen problemer. Kan være farlig å gi for mye paracet, det maskerer symptomer og kan hemme kroppens eget forsvar ved alvorlige infeksjoner. Dra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå