Silje`mor Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Har valgt å ikke gå til jordmor under dette svangeskapet. Får oppfølging av lege som er flink til å videresende meg hvis det er ting han ikke har nok kunnskap om. Fødte for 5år siden og da gikk jeg til verdens beste jordmor. Ser at en del er stressa for at de ikke får jordmor i 2.svangerskap. Hvorfor det? Begynner å lure på om jeg har glemt hva jordmor egentlig gjorde. Følte det veldig riktig og viktig å gå til henne under 1.svangerskap pga god info om fødsel. Føler jeg har god kontroll denne gangen så lenge legen følger opp prøver. Det jeg lurer på er om jeg har glemt noe jordmor gjør som ikke lege gjør?? Får en del reaksjoner fra folk som syns det er rart at jeg ikke går til jordmor - er det kjempe rart???
C@milla *EMIL* Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 nei det syns eg ikkje.. Er nå førstegangs eg da, men eg trur nå at legen e lika flinke som ei jordmor.. så sant de sende videre om de lure på någe. Min lege e veldig grei, så hadde det ikkje vært for at eg e risiko, så hadde eg nok gått til han.. Men får nå oppfølging på sykehus, der får eg både jordmor og leger:o)
1+1=2* Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 I forrige svangerskap gikk jeg både hos lege og jordmor. Legen undersøkte bare det han måtte. Jordmora hadde mer tid og var opptatt av å prate om fødselen m.m. Jeg har kun vært på én kontroll hittil, hos lege. Jeg ville ta opp fødsel, da forrige fødsel var svært traumatisk, men legen min sa bare at det fikk jeg ta opp med jordmor. Jordmor hadde mer peiling på sånt. Jeg synes legen og jordmora utfyller hverandre godt. Tror jeg kommer til å gå mest til lege nå, for det er så vanskelig å få time hos jordmor.
Gjest Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Jeg har bestilt time til jordmor, er mitt 3. svangerkap. Grunnen til at jeg velger jordmor er fordi jeg alltid blir sittende så lenge å vente på mitt legekontor, 40-50 min forinkelser. Og så inbiller jeg meg at jeg får mere tid hos jordmor enn legen. Og så er det jo ikke så menge kontroller det er snakk om heller da. Så det må jo være opp til hver enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå