Maud Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Etter diverse glemte avbestillinger har jeg meldt meg ut av alle bokklubber. Ulempen med det er at jeg ikke lenger får med meg de nye bøkene som omtales. Oppretter derfor en tråd med forslag til litteratur og håper på gode idéer. Stieg Larsson: Jenta som lekte med ilden. Siste del av trilogien hans. Fin krim for dem som liker sånt. Tett inntil dagene. Fikk foreslått av phantomet og det ser ut til å være en bok med flott språk og spennende innhold. Om kurderinnvandrere i Sverige.
Gummelillan Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Boktyven! Husker ikke hvem som skrev den, men ganske ny. Egentlig en ungdomsbok, men bra for både gammel og ung
strikkballen Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 "Tusen strålende soler" er jo fantastisk - men den har du kanskje allerede. Drageløperen har jeg ikke lest enda, men den er neste på listen. Skal visst være like god. Siste jeg leste var "Brooklyns dårskap" av Paul Auster - utrolig morsom og tankevekkende - og underholdende! Har ikke kommet meg i gang med Drageløperen enda, for dumpet innom VideoNova i går og kjøpte de to første sesongene av Borettslaget... Helt topp! Yngve Freiholt på t-banen til Carl Berner er klassisk. Og Narvestad på swing-kurs... I kveld skal jeg spole meg frem til Narvestad på Bølgen og Moi med date:-)))
Reveenka Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Stormenes tid av Ken Follett likte jeg veldig godt, og også trilogien om Arn av Jan Guillou.
Maud Skrevet 23. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2008 De ridderne hørte jeg på lydbok mens jeg trillet mine 20 000 skritt med lillebror... Hørte du det Gummelillan? Mellom 20 og 25 000 skritt hver dag ;-) Nå derimot er jeg heldig hvis det blir 5000...
Gummelillan Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Skjønner ikke hva du snakker om nå altså.... Ha, ha. Godt å høre at du blir slappere med åra og antall unger du også, he, he. Men nå har sjefen startet trimkampanje på jobb. Og jeg har da laget exelark hvor alle mine ansatte kan loggføre alle treningsøktene på fellesområdet vårt. Hm, spørs om ikke det fordrer at jeg noterer noe der sjøl også...?
Reveenka Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Si meg - hvordan gikk det med den maratonen forresten...? c",)
Gummelillan Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Og nå som vi hadde det så koselig... Moderator, de mobber meg!!!!!!!!!!!! He, he, nei, du skjønner at den kræsja med høstferien plutselig. Så den utgikk til fordel for besøk med gummisjenteflokken til Trondheim. Har blitt MYE mobba for det, ja. Så ille at jeg ikke har turt å melde meg på i år. Bør i allfall ha klart for meg om jeg er i byen først ;-)))
Reveenka Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Men det er jo myyyye lenger til Trondheim enn det er å løpe en maraton, så det alternativet er en fullgod erstatning og vel så det, synes jeg! Husker jeg hadde så lyst til å gå Birkebeineren for mange år siden, men det ble sablet ned av eksmannen som syntes det var noe stort tull å betale for å gå en tur jeg kunne ta gratis helgen før eller etter... Så du kan jo løpe løypa for deg selv uten å si til noen at du skal - så kan du komme etterpå og si at du har gjort det! c",) Lurt, sant?
Graciegirl Skrevet 26. april 2008 #10 Skrevet 26. april 2008 Har inntrykk av at alle har lest den, men Drageløperen er utrolig fin. Liker veldig godt serien til Alexander McCall Smith om No 1 Ladies Detective Agency. Ellers har jeg lest meg gjennom krimbøkene til Henning Mankell for et par år siden. Liker veldig godt måten han skriver på. Mye samfunnsrelatert informasjon og fokus på persongalleriet i bøkene. Trenger du en lettlest bokserie (Chic-lit) vil jeg anbefale "Shopaholic" serien av Sophie Kinsella.
phantomet Skrevet 26. april 2008 #11 Skrevet 26. april 2008 Denne måneden har jeg lest følgende bøker: "Tett inntil dagene" av Mustafa Can ***** "Drageløperen" Khaled Hosseini ***** "Attråens pris" Andre Brink *** "Eg elska ho" Anna Gavalda ("Samen er vi mindre aleine") **** "Løvekvinnen" Erik Fosnes Hansen *****
Gjest Skrevet 26. april 2008 #12 Skrevet 26. april 2008 Drageløperen er jeg nesten ferdig med den nå, og må si den er veldig bra Erlend Loes Naiv Super er også bra (har lyst å lese flere bøker av han, artig fyr) Enhjørningen av Andre Bjerke leste jeg for mange år siden, husker jeg syntes den var så spennende selv om jeg ikke husker så mya av innholdet i dag. Sørgekåpen av Unni Lindell er veldig bra.
Tiggywinkle Skrevet 27. april 2008 #13 Skrevet 27. april 2008 Jeg holder for øyeblikket på med 2 bøker i forskjellige genre. Ken Folletts "World without end" (oppfølgeren til Pilats of the earth, Katedralen på norsk). Anbefales på det varmeste. I tillegg holder jeg på med "The two of us" Biografi av Sheila Hancock kona til John Thaw (Inspector Morse). Fin bok om livet, kjærligheten og døden. Har også akkurat vært igjennom Stieg Larsons tre. Er en stor lesehest og leser det meste. Neste jeg skal i gang med som jeg sterkt har fått anbefalt er en bok som heter Havets Katedral. Visstnok med handling fra Barcelona. Kjekt med tips på nye bøker!
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 27. april 2008 #14 Skrevet 27. april 2008 Alle John Irwings bøker Tove Jansson "Den ærlige bedrageren" Annemarta Borgen "Urtehagen på Knatten" Knud H. Thomsen "Klokken i Makedonia" Fire veldig forskjellige ... til å begynne med... Det er så mye fantastisk å velge mellom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå