Gå til innhold

Vektøkning per måned...

Anbefalte innlegg

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Min lille gutt på 7 mnd er 7440 gram, og ligger i nedre del av vektkurven.

rFa 6 - 7 mnd hadde han bare lagt på seg 150 gram.

De to forregående la han på seg henholdsvis 240 og 650( 5 - 6 mnd).

Han er blid og grei, men ingen storspiser.

Hvor mye har deres barn økt i vekt de siste månedene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig lite:( Tulla er snart 4mnd og er bare 4980g.. Var 3236g da ho blei født.. Ammer, men må begynne å gi mme 2 ganger for dagen + begynne med grøt da ho blir 4mnd for å sjå om ho går opp.. Men ho er ei veldig fornøgd jente, ingenting i veien.. Bare vekta som ikke raser oppover

Skrevet

Sønnen min er 4 måneder og veier 8230 gram. Veide 2900 gram da han ble født, 5400 på 6-ukerskontrollen og 7300 på tremånederskontrollen. Ligger øverst på skalaen på både vekt og lengde. Er 66 cm. Spiser kun morsmelk.

Skrevet

Lite! Var 3330g da hun ble født og nå 3mnd og veier 4820g. Hun hadde bare lagt på seg 270g på 5 uker. Men nå lar jeg det ikke gå mer enn 3 timer mellom måltidene (ammer)+ at jeg må gi 1-2 måltider med mme. (Sover fra 23-8) Så siste uka(!) har hun gått opp 275g!! :D

Skrevet

de første ukene økte lillegutt 400 gr pr uke.. frem til ca 7-8 uker, nå har det gått ned til ca 200g pr uke.. (3 mndr, kun mm)

Har lest i spedbarnsboken at "normal" har et ganske stort spekter..

SÅ lenge han følger kurven sin og er blid og fornøyd så trenger man nok ikek bekymre seg.

Var masse bekymret med første.. nå kjenen rjeg at jeg tar litt lettere på det siden lillegutt er så blid og fornøyd alikevel..

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Han følger ikke kurven sin, har gått ned de siste mnd.

Men han er absolutt en blid og fornøyd unge, så jeg tenker stadig på at jeg ikke skal bekymre meg.

Likevel blir jeg betenk når jeg nå har servert frokost, og han bare spiser

60 ml mme, tre munfuller grøt og to små brødbiter fra skiva mi.

Skrevet

Gutten min var 3400 gr da han ble født, var 4640 gr på 6 ukers kontrollen sist uke og låg fint på kurven sin.

Skrevet

Samme som September 2007. Jenta mi legger lite på seg, har vært mye bekymret for det. Men hun virker blid og fornøyd, er 8 mnd og veldig aktiv. Tror vi bekymrer oss for mye :)

Skrevet

gutten min var 3380 gr når han ble født, nå er han snart 7 mnd og 7960 gr. han har bare fått morsmelk 6 første mnd og nå et grøtmåltid om dagen. skal vel ca 3 doble vekten sin det første leveåret, men dette er jo invidueldt. men så lenge de er fornøyde og aktive så er det nok ingen fare.

Skrevet

tulla mi gikk også opp lite og lå på nedre kurve fordi hun er så lang (pappa er lang da :) ) og da bestemte jeg meg for å supplere med mme og nå har jeg gått over til bare det. Var lite morsmelk igjen, gitt. Nå har jeg nesten ikke melk igjen, og hun vil heller ha flaska. Hun var grinete en periode før jeg skjønte at hun trengte supplement da.. Tror at sålenge gutten din er fornøyd, er det bare å følge litt med. Når de begynner å bli litt større, som han er nå, kan man kanskje eksperimentere litt mer med frukt, yoghurt osv. også??? Er førstemannen min så jeg vet ikke så mye akkurat, gleder meg til mi blir så stor :=)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Lille har fått mme hele tiden, og grøt, brødskive, middag og frukt lenge, så det er ikke det at han blir tilbudt for lite mat hehe. Skal ta en tlf til hs og høre, så slipper jeg brke så mye energi på å bekymre meg.

Skrevet

jenta mi var 2460 da hun ble født, for litt over en uke siden veide hun 7900 g og var 71,5 cm (ble 10 mnd i går) men følger sin egen kurve da.. :)

Skrevet

gutten min er snart 8 mnd og veier 7,5 kg og er 70 lang. ligger nederst på skalaen. har vært veldig opptatt av vekt, men har gitt opp "jaget". må bare innse at han er småspist og kanskje litt mat kresen. men han trives og er blid og fornøyd, så det er jo det som betyr noe...

han legger på seg i snitt 100 g per uke nå. vi har 4 måltider per dag, og pupper etter måltidet samt har et eget puppemåltid rett etter han våkner på morran.

Skrevet

Gutten vår legger på seg 1kg i mnd...Gjort det i mange mnd nå. Han er nå 7 mnd, 5 uker prematur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...