Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er både deilig og slitsomt. I dag har jeg hatt besøk av to flotte gravide mager. Inne i den ene bor det en fyr som tror det er lurt å spasere ut i verden heller enn å stupe som de andre gjør. Inne i den andre bor det to små Thomas'er. Mammaene deres er flotte, morsomme og deilige å være sammen med. Det er absolutt en av fordelene ved å være i permisjon - man er ledig for spontane lunchbesøk. En annen av fordelene er at man kan være ute i det deilige vårværet som er oss forunt nå om dagen.

Det som er mer slitsomt er at minstesnupp har sovestreik for tiden. Nå ikke bare på natta, men også snev av det på dagen. Jeg skal si dere at det er ikke lett å male et lekehus i hagen når man bare tillates 20 minutter om gangen før vogna må gynges på igjen... Nå gjør jeg som flere av dere foreslår - i morgen kjøper jeg både MME og grøt. Hadde tenkt å vente til etter neste helg, da skal vi til Madrid. Nå håper jeg imidlertid at litt mer i magen kan gjøre jenta gladere og trøttere. Dere tror det dere også, ikke sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Maud! Tenkte på deg i dag, da jeg suste forbi huset ditt med toget :-) Vi måtte en snartur til byen for jeg måtte bytte linser, og så var bilen på service, så det ble tog tur retur og så hente bilen, og før det igjen var vi på babysang, så ganske hektisk program i dag.

Høres ut som du har hatt en fin dag med koselig besøk. Ja, det er jo absolutt en av fordelene med å ha permisjon. Merker jeg er mer aktiv nå enn noensinne. Masse koselige mennesker å snakke med og møte, og dertil god mat, både hjemmelaget og ute på kafeer.

Dårlig nattesøvn og dagsøvn vet jeg "alt" om. Her hadde vi en periode i starten (hvis opp til 8 måneder kan kalles start...) hvor lille M ikke ville sove på dagtid, maks 30 min. av gangen, og maks 2 ganger om dagen. På natten har han også vært mye våken, og vi gikk i gang med skrikekuren, og på 2. forsøk så gikk det bra. Nå er vi inne i en litt dårlig periode igjen. Forkjølelse og tenner på gang tror jeg er årsaken. Men, det er jo bestandig en eller annen årsak til at de ikke sover.

Fordelen med MME er jo at da vet du hvor mye babyen har fått i seg, men for oss så var det ikke noen forskjell på nattesøvnen. Vi har dog fortsatt med flaske på kveldstid, for da kan også pappaen ta seg av leggingen. Har akkurat kjøpt en ny type grøt som er beregnet på kveldstid. Hvor gammel er minstesnupp nå? Det står på pakken at den er fra 6 måneder, så kanskje verdt å prøve. Evt, hvis du ikke har prøvd de andre grøtene som man bruker først, så bør du kanskje gjøre det først. Jeg er ingen ekspert på dette, og hos oss har det jo vært så som så med sovingen. Ønsker deg lykke til med ny mat og melk!

Skrevet

Kjenner jeg virkelig savner den tiden fra tid til annen. Stortrives på jobb altså, men du så deilig det var å kunne være supersosial når man ønsket det og superlat når det var nødvendig fra tid til annen ;-)))))))))))

Nyyyyyyt dagene og ta en kopp kaffe for meg fra tid til annen også da.

Skrevet

Skjønner hva du mener når man planlegger å ta frem malerkosten :o)

Heldige deg som har hatt besøk av damene med de store mavene! Der ble jeg plutselig misunnelig(- og som min eldste sier når han skal forsikre seg om at vi tar han på alvor: Det er på ekte ass!)

Det er det som er så delig med permisjon, livet dreier seg om de små og viktige tingene, det er tid og rom for en stille dag på terrassen med besøk av fuglene den ene dagen og gode venner den neste. Kjenner at jeg savner den tiden.....

Men, tenkte på minstesnupp. Har du forsøkt å introdusere bittelitt maisgrøt blandet i morsmelk som et lite lunsjmåltid? Mulig 4 mnd er tidlig. Du kan jo vente litt med MME og se om det hjelper med grøt.

Skal du ha henne med til Madrid er det jo veldig praktisk å ha bare MM, slipper å tenke på kokt vann og rene flasker. Økedager kan være slitsomme men det går seg som regel til.

Har en liten kjepphest og det er søvn. Håper alle mødre med babyer er flinke til å ta seg en blund midt på dagen sammen med barnet sitt. Det er sunt for humør, melkeproduksjon og resten av familien:o)

Skrevet

I dag har jeg kjøpt maisgrøt og tillegg. Pumping funker ikke her i huset, så må ha MME å blade i grøten. Prøver å gi henne litt tillegg et par dager først for å sjekke om hun tåler det, det er jo kumelk i den... Hun er forresten ikke 4 mnd, men 5 og er vel klar for mat tror jeg.

Jeg sover en liten dupp med henne de aller fleste formiddager og trenger det og synes det er deilig å kose meg med henne i senga :-D

Skrevet

Javisst er det deilig å dingle rundt.....ta dagen nesten som den kommer og nyte hjemmetiden :)

Jeg hadde nok også gått for litt indroduksjon av grøt...på kvelden for å få litt lenger soveøkter.

Lykke til,og god tur om vi ikke snakkes før :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...