Gå til innhold

Fortelle arbeidsgiver at man er prøver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er tid for medarbeidersamtaler, og et av temaene er livsfase/livssituasjon, og hvordan det kan påvirke arbeidssituasjonen. Men forteller man at man prøver å bli gravid til sjefen? I utgangspunktet hadde jeg ikke forestilt meg at jeg skulle lure på det i det hele tatt, men ser ikke for meg at jeg vil klare å lyve dersom jeg blir spurt om dette direkte (og jeg er i en alder/situasjon hvor det ikke er helt uventet om det skulle skje).

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt ann på ditt forhold til sjefen. Jeg hadde aldri fortalt det i en jobbsøker situasjon, men som ansatt spiller det jo ingen rolle.

Arbeidsgiver har jo egentlig ikke noe med det, men hvis du får direkte spørsmål hadde jeg vært ærlig. Men på en måte er det jo ikke så mye å fortelle - det kan jo ta lang tid før det klaffer...

Skrevet

Neineinei!!Ikke fortelle noe sånt til sjefen.

Det tilhører ditt privatliv.

Skrevet

De har ikke lov å spørre sånne spørsmål!

Skrevet

Spurt direkte bør du ikke bli, da sjefen din i utgangspunktet ikke har noe med det å gjøre. Om du likevel bør fortelle det, kommer helt an på hvilket forhold du har til sjefen. Jeg fortalte at vi planla å få barn til min sjef, fordi jeg visste at han ville være positiv. Dessuten hadde sjefen tenkt å gi meg ansvaret for en del ting som jeg pga. dette klarte å overtale han til å spre på litt flere personer.

Jeg ville ikke fortalt det til sjefen dersom jeg ikke visste hvilken reaksjon jeg ville fått, eller kunne risikere å bli fratatt arbeidsoppgaver jeg ville ha.

Skrevet

Takk for svar. Jeg håper i det lengste at jeg ikke blir spurt direkte. Har en relativt ny sjef, og selv om inntrykket er veldig positivt så langt, så vet jeg ikke om jeg er klar for å snakke om dette ennå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...