Gå til innhold

Hjelp! -Leger/helsesekretærer eller andre som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev i posten fra lagen i dag etter noen prøver jeg tok for noen dager siden. Det står enkelt å greit at jeg har tomme folatlagre, hva i alle dager betyr det??? Fikk med resept på noen pillere som også var b-vitaminer, lurer veldig på hva det er. Er for seint å ringe legen også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får begynne med folat,da =o)

Betyr vel det,kan jeg tenke meg, at du må ta folat,fordi lageret er tomt.

Skrevet

Hehe, skjønte jo at det var sånn, men hvorfor? Og hva er dette for noe? Merker jo tydeligvis ikke noe til det, så..

Skrevet

Folat er vel en type b-vitamin, så det er vel derfor du har fått den resepten. Hvis ikke jeg husker aldeles feil, da...

Skrevet

Du er vel kansje anorektisk da? Som flesteparten på DIB her...

Skrevet

unødvendig kommentar,synes du ikke?

Skrevet

Joooh,veldig unødvendig.

Skrevet

Jeg er blitt sykelig undervektig, ja, men langt fra noe anoreksia!!

Skrevet

Sykelig undervektig?!, men ikke anoreksia? hehe... ganske selvmotsigende da...

Skrevet

Ehh, skjer med deg da? Man kan jo være undervektig uten å ha anoreksia? Eller...? Jeg er vel sikkert alkoholiker da...

Skrevet

Hadde folatmangel jeg og, men er langt fra undervektig!!

Er nok ganske vanlig, spesielt da en har gått gravid og har blitt støvsugd for næring! :o)

Spiste tablettene en måneds tid og hadde normale verdier igjen på 1-2-3!

Skrevet

kryp under steinen din igjen neffi.....er faktisk de som er undervektige uten at de kan noe for det....

på samme måte som andre kan være overvektige uten at de kan for det selv....

Skrevet

Oki, takk for svar:) Skal knaske tablettene;) Men sa de lave folatverdier eller TOMME folatlagre? Synes det høres litt ekstremt ut:P

Skrevet

Folatmangel oppstår gjerne etter graviditet, på grunn av anemi, eller som et resultat av et veldig ensidig kosthold. Det forekommer ikke veldig ofte, men ofte nok til at en link mellom folatmangel og anoreksi ikke tyder på linkleggerens dype medisinske innsikt.

Skrevet

Kjenner du noe av det da eller? Jeg hadde lave verdier men var veldig sliten og trøtt...derfor fikk jeg tatt prøvene som viste lave folat-verdier.

Skrevet

Leste akkurat om symptomene, og det er jo akkurat de samme symptomene som struma, som jeg også har:P Er veldig trøtt og sliten jeg også, og hjertebank og skikkelig daff! :P

Skrevet

Dagens kvinner har dårlig med folat i kroppen.

Skrevet

Hmm, ikke bra det da, uansett hvor mye brokkoli jeg spiser:O

Skrevet

Kommer jo an på hvorfor du er undervektig da...men som regel er det pga. anoreksi...

Prøver du aktivt å gå opp i vekt da?

Skrevet

Prøver hele tiden å gå opp i vekt igjen men vekten bare synker. Men får no se hvordan det blir etter en periode med disse pillerene:)

Skrevet

Tror vel egentlig at folaten ikke hjelper deg så mye der. Du kan jo ha en malabsorbsjon sykdom, at kroppen din ikke klarer å ta til seg næringsstoffene på riktig måte. Kan jo tyde på det. Du bør nok be om en utredning. Mage tarm sykdommer som Crohns og ulcerøs colitt kan jo da være aktuelle....

Skrevet

Har høyt stoffskifte + heftig amming, det har vel også noe å si. Skal snart slutte ammingen da, får se da:) vekt-"problemene" mine ser legen min på allerede, og hun kom frem til at jeg burde slutte å amme=/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...