Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere, jeg må bare lufte tankene mine litt. Har vært mye inne og lest på bligravid og har fulgt med mange av dere, og fått mange gode råd. Jeg og min samboer bestemte oss i slutten av febr for at jeg nå skulle slutte på pillene, og satse på en liten bebis. Dette er altså min første skikkelige prøvemnd etter 1 normale mens. Jeg er idag på det jeg tror er dag 9 etter el(kanskje 10), og tok en test CB Digital på ettermiddagsurin, og jeg fikk opp; GRAVID!! Hjelp. er utrolig glad for dette, men er veldig redd for at jeg har testet så tidlig at det likevel kan ende i en naturlig abort, og at jeg kan bli skuffet neste gang jeg tester. Vet dere noe om sannsynligheten for at dette skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ikke til noen statistikk om dette, men vet at veldig mange SA-er skjer såpass tidlig i svangerskapet at man uten å tenke over om man er gravid, kjenne etter symptomer, ta tester og lignende, ikke ville ha merket at man var gravid engang - mer som en litt forsinka TR. Og jo lengre ut i svangerskapet man kommer, desto lavere blir sjansen for at noe går galt. Men jeg tror ikke du skal bekymre deg for dette, heller være glad for at dere har fått fullklaff allerede.

Gratulerer!!! :o)

Jeg skal selv snart ut i min første pp etter pillestopp, og håper på like raskt resultat som deg. Hvilke piller brukte du?

Skrevet

Oioioi, får virkelig håpe:-) Jippii..

Jeg har brukt litt forskjellige p-piller, har brukt trionetta i sikkert 6 år, så loette(som jeg ikke likte pga veldig mange mellomblødnninger, egentlig hele tiden. De 2 siste mnd før vi bestemte oss for å prøve gikk jeg på mikrogynon. Fikk faktisk den riktige mensen igjen allerede etter 3 uker etter siste pille(og da gikk jeg hele brettet ut/3 uker), så det gikk kjempefort. Jeg fant også EL med en gang med el tester, så det kan anbefales.

Får virkelig håpe det klaffer for deg ganske kjapt også, det føles egentlig ganske uvirkelig, og jeg tør ikke helt å tro det.;-)

Skrevet

Hmm.. jeg brukte også først Trionetta, så Microgyn noen år. Og litt Ceracette innimellom, men jeg likte Microgyn bedre, så jeg bytta tilbake til den. Får håpe jeg har like stor "flaks" som deg :o) Men tenker jo som deg at dette umulig kan gå så fort, prøver å være litt realistisk stilt til det hele (ikke lett...).

Men fikk du først bortfallsblødning (p-pille-mens) som du hadde ei uke etter siste brett, deretter ny (vanlig) mens kun to uker etter at den første var ferdig? Jeg har bortfallsblødning nå, men vet jo ikke når jeg kan forvente meg neste mens, for den skal jo komme etter en EL. Vi skal nå bare stå på med prøvinga, så få jeg heller teste om det tar veldig lang tid før TR kommer igjen...

Jeg håper virkelig at alt går bra med deg framover i svangerskapet!

Skrevet

Jeg også likte Microgynon veldig godt.

Jeg fikk først en bortfallsblødning 3 dager etter siste pille som var 1 mars, så fikk jeg første vanlige mens 28 mars, så det gikk vel faktisk 4 uker da. Men synes uansett at det gikk utrolig raskt.;-)

Jeg begynte å teste med el tester allerede på dag 10 og fikk positiv på dag 15. Det har tydeligvis hjelpt oss iallefall, eller så er vi bare utroolig fruktbare, he he;-)

Får virkelig håpe at alt går bra fremover jeg også, er så utrolig spent.

Så håper jeg alt går vel med dere, og at det klaffer fort!!

Iiiiiik, så spennende.

Skrevet

Å grattulerer!=) jeg begynner min 1pp nå.TR reiste i dag hehe;)Håper det klaffer for meg også så fort!Så heldig du er.Lykke til!!=)

Skrevet

Tuuuuusen takk. Håper alt går fort og greit for dere også:-)

Og slimløsende hostesaft gjør susen;-) (ikke at jeg vet om det hjalp, men jeg koste meg med litt hostesaft denne mnd)

Skrevet

Er sååååå sjalu hehehe!!!

Skal kjøpe hostesaft hehehe;);)

Skrevet

Så flott, håper at jeg kommer i rute like raskt som deg :o) Det betyr jo også at du sannsynligvis hadde EL også mellom bortfallsblødningen og den "normale" mensen. Det er den EL-en jeg håper skal komme om ei uke eller to, og da skal det være noen svømmere parat til kappsvømming ;o)

Huff, blir helt tullerusk av alt dette her. Men igjen: Gratulerer så mye! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...