Gå til innhold

El slim før el test evt er positiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt det jeg mener er el slim. Bruker el test fra cb. negativ. men :

1) Skal urinen være konesntrert når man tar den testen også (ser det står den burde være det på gravi tester)

2) Kan man ha el slim mange dager i forkant av at en el test forhåpentligvis blir positiv?

Er så utålmodig.. Har sex annehver dag, men nå har jeg lyst å oppgradere til hver dag. Men føler det er litt bortkastet også når det ikke er utslag på el test enda....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da vel uansett ikke bortkasta med sex ;o)

Skrevet

hehe..nei, ikke bortkasta sånn sett, men litt bortkastet sperm da for å si det sånn... har på følelsen at det ikkegikk forrige måned for vi holdt det gående hver dag over en lengre periode, og når el kom så var det "mindre til overs" for å si det sånn. Men muligjeg tenker litt feil sånn sett.

Skrevet

Joda, jeg skjønte hva du mente. Jeg er overhodet ingen ekspert på dette området, og har sett en del forskjellige teorier på hvor ofte man må ha sex for å få det til å klaffe. Jeg tenker at det viktigste er at man treffer på EL, dvs det er bedre med "for mye" enn "for lite" sex. Det må da være noen gode svømmere hver gang. Det er jo ganske mange som kommer ut i slengen og de lever jo noen dager, så om det er litt færre fordi man gjør det hver dag, så bør det likevel holde. Og noen fra dagen før svømmer jo fortsatt rundt på jakt etter egget. Jeg tror i alle fall ikke at vi kommer til å holde igjen for å spare på spermen :o)

Lykke til!

Skrevet

haha..nei, er det noe vi ikke skal være gjerrige på så er det vel spermen. Oppgraderer nok til daglig sengeaktivitet i perioden frem over nå tenker jeg:-)

Lykke til til dere også:-)

Skrevet

hihi, ja disse prøveperiodene er i grunnen litt komiske. Prøver å unngå å se på samboern som en avlsokse som jeg kun vil ha gode svømmere fra, for det er jo ganske så koselig å prøve også :o) Når tanta reiser så blir det travelt aktivitet på oss også!

Skrevet

Når du tester med el-test bør du gjøre det ca 16-20, og du bør ikke ha tisset på ca fire timer når du tester. Min huskeregel er at jeg ikke tisser fra lunsj (12) og tar testen når jeg kommer hjem (16).

Jeg har el-slim i opp til en uke før selve eggløsningen, som skjer ca på siste dag med el-slim. Så det er nok helt normalt. El kommer nok hvert øyeblikk.

Når det kommer til hyppighet, er det beste å ha regelmessig sex og rundt el gjerne hver dag- så lenge dere opplever det som positivt. Etter mange PP kan det bli slitsomt og føles noe tvangspreget, så det må dere se an. Min opplevelse er at lysten økte betraktelig når vi begynte med prøving, så vi er vel sånn sett tilpasset naturen :-)

Lykke til! Jeg kommer etter om ca 10 dager tenker jeg, da venter jeg EL ;-)

Skrevet

Takk for svar.

Tror du at det er mulig å ha el to- tre dager etter en el test er positiv også? Forrige periode hadde vi sex t.o.m dagen etter at el testen var positiv. Men er det sannsynlig at el kan være yttligere en dag etter siste el test var positiv?

Skrevet

Ja, det tror jeg! Bare for å sjekke ut, så testet jeg to dager på rad forrige syklus. Altså også dagen etter den første positive, og den slo ut positivt den også. Dagen før testet jeg ikke, så jeg vet ikke om jeg kunne testet positivt flere dager også. Tror jeg har lest at den dagen man tester positivt har man el enten da eller opptil to dager etter. Men, siden man er mest fruktbar et par dager før og samme dag som el, så er det jo bare å kjøre på ;-)

Forøvrig, så tester jeg nok ikke med el-test flere ganger. Jeg testet mest for å få bekreftet at jeg hadde el når jeg trodde- at jeg ikke feiltolket kroppens signaler. Men nå vet jeg at jeg ikke gjorde det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...