Gå til innhold

Til dere høyrehendte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et par ting jeg lurer på.

1. Er dere helt høyrehendte, eller bare lite grand?

2. Er venstre siden deres helt død?

Jeg er venstrehendt, og er lei av å få tilsvarende spørsmål hele tiden. Skjønner ikke hvorfor folk føler seg nøtt til å komme med dumme spørsmål når de se at jeg er "anderledes"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe... tvillingsøstra mi er venstrehendt, og hun har aldri blitt spurt om noe slikt. Men vi er litt rare da, for jeg skriver med høyre hånd, hun med venstre. Jeg holder gaffelen i den hånda vestrehendte holder den i, og hun holder den i den høyrehendte normalt sett holder den i. Ikke spør meg hvorfor, men jeg får ikke til å spise om jeg må spise på den "normale" måten. :P

Skrevet

He, he. Er mest høyrehendt, men enkelte ting gjør jeg kun med venstre.

Som å skrive på mobilen og tørke meg bak :) (Dog ikke samtidig!!!).

Er helt "keivhendt" med høyrehånda på å skrive sms o.l. He, he.

Skrevet

Hehehe, joda jeg er lam i venstre arm, hehe.Nei, jeg skriver jo med høyre men er enkelte ting jeg jør med venstre.

Skrevet

har aldri fått slike kommentarer selv.

Skrevet

Faktisk ganske normal at tvillinger kopierer hverandre, om de sitter speilvendt spesielt.

Til hi.

Er selv venstrehendt, men aldri fått slike kommentarer. Bare at jeg er kjeivhendt og at det ser vondt ut.

Skrevet

Fått slike komentarer 5-6 ganger. Senest idag av en ukjent gammel dame på t-banen som syns jeg åpnet brusflasken feil.

Skrevet

jeg vet! er selv venstrehendt og har fått de spm flere ganger...

forøvrig er jeg "lam" i høyre.....komplett venstrehendt på de fleste ting ja.

Skrevet

Eldstejenta her i huset bruker begge hender like godt, men foretrekker venstre. Morsomt å se når hun skifter blyanten over i motsatt hånd fordi det passer bedre med plass ol.

Skrevet

Jeg skriver med høyre, men jeg holder telefonen med venstre. ekkelt å høre faktisk når jeg må holde med høyre hehehhe

Skrevet

Jeg er også venstrehendt, og alle har spurt meg "hvordan klarer du å skrive med venstre?".

DOOH, det blir det samma som om vi spør dere høyrehendte om det samma :P

Skrevet

Vet du hvorfor folk spør? Jo fordi at venstrehendte pleier å bli veldig flinke til å bruke høyrehånden sin siden alt er mere tilrettelagt. Man kan lære å bruke motsatt hånd og mange "skeivhendte" gjør det.

Jeg er tvehendt istedenfor jeg. Tegnet med venstre, skrev med høyre og byttet på når jeg ble sliten. Jeg valgte høyrehånden min og er mye sterkere i den men kan fortsatt bruke venstre til mye.

Litt før jul er jeg på foreldresamtale til min førsteklassing og lærern var litt bekymret for at sønnen min bytter hånd hele tiden, haha - og det har ikke jeg lagt merke til engang. Mens andra får jeg høre blir lit forvirrede.Snakke om arv;-) Han har også valgt høyre nå og det går veldig fint:-)

Skrevet

hahahaha det var voldsomt da. forstår at du blir oppgitt over det ja.

Skrevet

1. Fullt og helt.

2. Den er ikke "død," men jeg må konsentrere meg veldig, og merker godt hvor redusert motorikken er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...