ZamZam Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Reiste fra Norge i 2002, bodde fem år i et annet europeisk land før jeg ifjor flyttet til Afrika.. Har egentlig aldri savnet Norge, bare litt av maten og noen venner... Aldri savnet noe av det som gjør Norge til Norge.. Har alltid sagt at jeg hadde barndommen min i Norge, men jeg slo røtter og ble voksen i det andre europeiske landet... Nok om det.. Sitter her å hører på en cd, med barnesanger fra Norge og så kommer "Norge i rødt, hvit og blått" og mens jeg gauler villig med så spretter tårene, det virker som om denne sangen har en så stor mening for meg akkurat nå. Hva skal jeg skylde på da?? Jeg stakk jo fra landet med glede så fort jeg fikk sjansen, holder sjelden med Norge i sport, synes man i mange situsjoner kjører en veldig feilslått politikk, etter endt ferie i Norge så klemmer jeg veggene og omfavner alt som ikke er norsk , gjorde i allefall.. Kanskje det er mangel på annet enn ørkenlandskap og en komplisert hverdag som gjør det.. Iallefall så får jeg bare bukke under å si *hurra for Norge!!* Eller det Norge var evt da sangen ble skrevet...
Gjest Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Norge er jo på mange måter et fantastisk land da. Hvis jeg lukker øynene og henter fram bilder av storslått natur blir jeg veldig nasjonalistisk jeg også.
Kjukka Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Det bor nok en liten nasjonalist i oss alle. Bare det å holde med Norge under en fotballkamp kan bli sett på som nasjonalistisk om du setter det på spissen. Å være nasjonalist er ikke alltid negativt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå