Gå til innhold

i parken med 5mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo plutselig blitt "sommer" her nå. Mini har nesten ikke vært ute utenom i vogna, så jeg er litt usikker på hva jeg må passe på og sånn. Det er sol og varmt men litt vind innimellom (Oslo)

1) Påkledning: I vognbagen har hun body og strømpebukse og genser og lue og sokker. Ok å bare ta på ekstra fleecedress når jeg tar henne ut av vogna? Burde hun hatt vindjakke el.l?

2) Skygge? Må hun ha skygge hele tida? Passe på at hun ikke ser mot sola? Har solbriller forresten.

3) Solkrem???

4) Har kombivogn. Alltid brukt bagen til nå. Men viss hun er våken når vi er i parken kan hun kanskje sitte litt i sportsvogna? Men har ikke kjøpt saueskinn eller noe enda. Hva kan jeg bruke da? Nok med et teppe under? Og hvor kjøper jeg saueskinn med hull til seler? Ellers kan hun vel ligge på et teppe. Men må jeg begrense det til en kort stund pga sol og vind?

5) Amme ute?

6) Bytte bleie ute går vel ikke? Ikke i vogna heller regner jeg med. Nei stakkars stumpen. Men da kan jeg jo ikke være der så lenge.. Hvor lenge lar dere de være med samme bleie viss de ikke har bæsja? (Viss hun bæsjer må jeg vel bare gå hjem da?)

Mange spørsmål det. Kom gjerne med tips om andre ting også! Er så stressa på alt mulig jeg skjønner dere. hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan prøve å svare...

1. Synes det hørtes passe ut, jeg. Det du beskriver. Jeg hadde på akkurat det samme på gutten min idag (bor også i Oslo), men tok faktisk av fleezedressen da han virket litt varm. Byttet heller ut med en jakke.

2. Jeg er ikke sånn hysterisk mot sola. Skal jo ikke sitte sånn direkte i sollys, men ikke til å unngå at det kommer litt sol innimellom. Bruk solbriller. Det gjør vi...fungerer utmerket!!

3. Det finnes en type solkrem på apoteket som er bra for de aller minste. Mange myter ute går når det gjelder solkrem og babyer, men spør på apoteket. Jeg fikk anbefalt en type (husker ikke i farten hva den heter).

4. Trenger ikke saueskinn. Vi har det, men det er veldig smak og behag og litt sånn "motesak". Men saueskinnene fåes kjøpt i babyutstyrsbutikker. Hvis du først skal ha sånn, pass på at du kjøper ekte saueskinn (merket bak), ikke sånn jukse-greier for de kan bli ubehagelig å sitte på.

5. Ingenting bedre enn frilufts-pupp :o)

6. Kan sikkert bytte bleie i en kjapp vending....

Skrevet

Jeg kan jo også prøve å svare så godt som mulig. Bor selv i Oslo med 6,5 mnd gammel baby:

1: Jeg bruker sportsdelen og har på følgende i dette været: strømpebukse, bukse, sokker, tynn lue, ullbody og vindjakke.

Hun ligger med et helseteppe over seg i vognen.

Når jeg tar henne ut av vognen så kler jeg ikke på henne noe mere klær unntatt muligens en solhatt som dekker nakken.

2: Bør ha så mye skygge som mulig, men som du sier umulig hele tiden.

3: Tror Babyline har en krem som ikke trekker så inn i huden som andre. Det er visst bra.

4: Jeg har bare skjært hull i lammeskinnet så det passer til selene.

Lammeskinn synes jeg er supert fordi det regulerer varmen. Så hvis snuppa mi blir litt varm så blir hun ikke så klam som hvis hun hadde ligget på noe syntetisk stoff.

Men smak og behag.

Kan vel fint ha henne liggende på et teppe i parken. Hun er jo tross alt 5 mnd så hun tåler jo litt. Men jeg ville vært forsiktig hvis det blåser, vinden er veldig kald.

5: Ammer ikke, så det kan jeg ikke hjelpe deg med

6: Her byttes det bleier ute hvis jeg må. Tar max et minutt og det tåler snuppa. Hvis hun ikke har bæsjet så er det avhengig av hvor mye hun har tisset om hvor ofte jeg skifter når jeg er ute på tur.

Skrevet

Syns du har fått bra svar av de over !

Min baby er 5 mnd. Vi er mye ute. Du kan fint amme ute . Skift bleie i en fei , og det er greit ;-)

Jeg har på vindtett jakke , for vinden kan være litt kald.

Jeg bruker ikke solkrem , men er ikke hysterisk for solen .

Jeg ville brukt baggen litt til , og støtter i ryggen med dyne hvis hun krever å sitte .

Skrevet

Var på apoteket idag - de har gått bort fra Babyline merket iallefall - regnes IKKE som den beste solkremen lengre!!

Bare fint å amme ute + et raskt bleieskift går bra :))

Mi jente er som regel heller for varm enn for kald så bare prøv deg fram på klesveien :))

Kos dere i disse flotte solskinnsdagene og hold babyen mest mulig i skyggen :))

Skrevet

1) Jeg bruker ikke dress lenger, bruker bukse og vindjakke

2) Jeg er ikke så opptatt av det med solen nå, men om ikke lenge vil jeg komme igang med solkrem, solhatt og å sitte i skyggen for det meste.

3) Ja! Solkrem er viktig, ihvertfall etter hvert. De med bare fysiske filtre er visst (antatt) minst skadelige for barna, men noe griseri å smøre ut :-)

4) Jeg skar hull i lammeskinnet til selen som går mellom bena, de andre selene drar jeg på utsiden av skinnet. Ellers vil jeg anbefale de teppene som de selger på Nille, Plantasjen og andre tilsvarende steder som har plast under sånn at man ikke blir våt selv om det er fuktig på bakken, de er supre etterhvert når det blir litt varmere for de små som bare ligger og kaver på magen.

5) Aner ikke, ammer ikke :)

6) Jeg bytter bleie i all slags temperatur hvis det trengs, i vognen, på fanget eller på bakken. Jeg tror det er værre for dem å ha en full bleie over lang tid enn å være kalde det minuttet jeg bruker på å skifte bleien. Jeg er litt kjappere enn vanlig, og vasker ikke så nøye hvis det bare er tiss, og sørger for å ha en engangs-stellematte under eller legge den nye bleien under før jeg tar den gamle vekk hvis jeg skifter bleie på et sted der jeg ikke vil ha tisseuhell. (De tisser jo dessverre gjerne når det passer dårligst...) Engangsstellemattene fra Libero er vanntette og du får kjøpt dem sammen med bleiene i større matbutikker. Veldig kjekke for turbruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...