Gå til innhold

bæresjal??

mammatrollet + spire i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har et å anbefale...det er jo en hel jungel å velge mellom. blir bare mer og mer forvirra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi kjøpte nettopp stohrenswiege sjalet (noe i den duren.. et langt tøystykke du kan ha på allslags måter..lett å få til å kjempe godt å bære i..gutten min sov tilåmed lenge å godt på tur i det idag=) bestilte fra lotusbarn..å tips til stillinger i sjalet finner du på tett inntil.no

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Moby wrap bestilt fra krusedull.no =)

Skrevet

Det finnes to typer sjal, elastisk og vevd.

- Elastisk sjal sies og være litt lettere for nybegynnere og lære seg, men kan ikke brukes like lenge som vevd sjal. Når babyen er 7-8 kg vil det være tungt å bære med elastisk (hvis man skal bære mer en en kort stund). Vi sluttet å bruke vårt elastiske og gikk over til vevd når hun var 5 mnd. og 7,5 kg.

- Vevd kan brukes fra nyfødt til 3-4 år om man vil. Jeg syns ikke det er så mye vanskeligere å knyte vevd sjal heller jeg da. Man kan jo uansett gå på bæretreff å få hjelp eller kontakte en bærehjelper inne på tettinntil.no om det skulle vise seg å være vanskelig.

Hvilket elastisk eller hvirket vevd er egentlig ikke så nøye. Alle er jo gode så man kan bare ta et man syns er fint. Vi hadde moby wrap elastisk sjal og var fornøyd med det. For å nevne noen vevde sjal så er girasol veldig myke og gode (greit å ha et mykt for nybegynnere). Storchenwiege er også gode sjal og utrolig stødig! Men som sagt, ta et du syns er fint =).

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...