TurboPrinsessen:-) Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Nå har jeg kjørt samme strekning 2 ganger om dagen i en uke, og det har ikke slått feil enda. I 80 sone kjører de i 65-70, og når fartsgrensen går ned, øker de farten. Det er på de samme stedene, og det er godt skiltet hvilken fartsgrense det er.. Skikkelig irriterende! Og veien er ikke bedre der de øker farten.. Er jo en grunn til at fartsgrensen går ned... Prøver å ikke la det irritere meg når jeg kjører, men det er ikke lett!
♥Snulder Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 :=).. Jeg kjører nesten uten unntak overfartsgrensa.. og irriterer meg grønn på de som er ute og går tur med bilen sin;=)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 at de kjører i 65-70 i 80 sonen i dag, kan nok ha noe med nyhetene i går og gjøre. når de hyler ut på nyhetene om at de skal ha masse kontroller over hele landet blir folk av en eller rannen grunn stresset. personlig så syns jeg det er mer irriternde med de som kjører forsakte en de som kjører for fort
mamman til to gutter Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Har en venninne som kjører sånn og hun er helt enig i at det er teit, men hun har panikk for å kjøre på motorvei, noe hun også er enig i at er unødvendig:-) Så selvom det er irriterende, kan det være forklaringer selvom de er aldri så rare...
Minnie Mom Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Hvis folk ikke tør å kjøre i fartsgrensa under normale kjøreforhold har de ingenting bak rattet å gjøre. Da får de heller ta bussen. Er de som kjører sakte som ofte er årsaken til farlige situasjoner siden de skaper frustrerte bilister rundt seg...
☆Anonymia☆ Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 heller kjøre rolig og forsiktig enn fort og farlig.. har jo sagt de ska ha mange kontroller..
Blue Lady Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 men om man kjører i 80 i 80sonen blir man jo ikke tatt når det er kontroll. Man trenger jo ikke å overkompensere heller. Irriterer meg også grønn over de som konstant ligger 10-20 UNDER fartsgrensen. Er selvsagt noe annet om været er dårlig å sånt da.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Sikkert irriterende. Men det er fortsatt verre med alle dem som tror at fartsgrensene er satt for å irritere oss, og at det er heeeelt greit å ligge 10-20 km over.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 Forresten må jeg bare kommentere: Hvis man kjører i 70 i 80-sonen holder man faktisk fartsgrensen. Fartsgrenser er ØVRE grenser, dvs at man ikke har lov til å kjøre fortere enn den grensen som er satt. Man har helt lov til å kjøre saktere, men man bør jo selvsagt ligge så tett opptil som mulig, med mindre vær og føre-forhold tilsier noe annet.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 22. april 2008 #10 Skrevet 22. april 2008 Er så enig, havner stadig bak noen her vi bor som synes ca 40 er passe fart der det er 50. Og de må jo selvfølgelig bremse ned til 25 når det kommer en liten sving. Klarer man ikke å kjøre i fartsgrensa i normalt føre så bør man holde seg til beina....grr.... Og så alle disse vogntog sjåførene som absolutt skal kjøre forbi et annet vogntog på motorveien. Hvilket gjøre at de sperrer hele veien i et par kilomer og at alle må kjøre i 85 i 100 sonen. Hva om det kommer en ambulanse eller noe annen som må kjappt frem...dobbelt grr....og det er de samme vogntogene som kjører 50-60 forbi på veien utenfor her som det er 30 på og masse skolebarn som krysser veien...
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 22. april 2008 #11 Skrevet 22. april 2008 70 er ikke å holde fartsgrensen når det er tørt føre, man har IKKE lov til å hindre trafikken. Og har like ansvar til å kjøre 'fort nok' når det er føre som tilsier at det går fint, som at man må kjøre 'sakte nok' når det er føre som tildier det. Og på en fin asfaltert tørr rak vei er det ikke forsvarlig ¨å kjøre i 70 i 80 sonen fordi man da forstyrrer trafikken
TurboPrinsessen:-) Skrevet 22. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 22. april 2008 Altså, har kjørt denne strekningen mange ganger, men siste uken har det blitt ekstra mye - men det samme skjer hver eneste gang.. Kan altså ikke ha noe med nyhetene i går å gjøre, for det forklarer jo ikke de andre dagene. Det er ikke en motorvei, men en veldig fin og oversiktlig 80sone. VELDIG god sikt. Og det har vært tørt her i over en uke, så værforholdene skulle ligge til rette... Og det er jo heller ikke snakk om å kjøre fort og farlig. Bortsett fra i går, da var det en foran meg som kjørte farlig: Jeg måtte faktisk kjøre ned i 60 i 80sonen, fordi hun foran meg kjørte så ujevnt... opp i nesten 90, ned i 70, opp i 80, ned i 60.. om ikke helt slik, så måtte jeg ned i 60 for å kjøre jevnt selv.. Hun var nok ikke helt tilstede da det virket som hun var mest opptatt med å snakke med passasjeren sin.. Spesielt tilfelle ja, men likevel.. Hvis du ikke kan holde fartgrensen, så slipp hvertfall de bak forbi der det er mulig!
Gjest Skrevet 22. april 2008 #13 Skrevet 22. april 2008 Helt enig med deg HI, det er vanvittig irriterende med alle som ligger 10-15 km under fartsgrensen. Grrrrr. Blir like sur hver gang. Jeg legger ikke inn så mye ekstra tid på jobbveien at jeg kan ligge å snegle i 60-70 km, og hva er vitsen, liksom, når det er helt grei vei og tørt.
Gjest Skrevet 22. april 2008 #14 Skrevet 22. april 2008 Husk at det er enkelte biler hvor fartsmåleren viser opptil 10 km mindre enn de faktisk kjører! Det er tilfelle med en av mine biler - jeg vet det og legger på passe km. Men det er mange som ikke vet dette om sin egen bil. Men slapp av folkens - det er ikke mange minuttene av livet du mister. Er det ikke 15 minutter på 50 mil du sparer hvis du kjører 80 i stedet for 70 km da? Eller noe sånt?
Gjest Skrevet 22. april 2008 #15 Skrevet 22. april 2008 Joda, kjenner godt til det du sier, Mrs McDreamy, men da kan de da vel for p.... slippe fram oss som vil kjøre litt fortere, da! Grrrrrrr. :-/
Gjest Skrevet 22. april 2008 #16 Skrevet 22. april 2008 Hihi - men de skjønner jo ikke hvorfor, de er jo ikke pliktig til å slippe frem de som vil kjøre fortere enn fartsgrensen!! For de mener jo selv at de holder maks fart. Ikke lett dette her. Beste rådet er å alltid sørge for å ha god nok tid til å nå avtaler. Og de gangene det ikke går - senke skuldrene og heller komme frem litt for sent. Bedre å komme sent frem - men hel og uskadet - enn å stresse seg opp og gjøre dumme ting!
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 22. april 2008 #17 Skrevet 22. april 2008 Vet om noen som ble stoppet fordi de kjørte under fartsgrensen fordi de skapet farlige situasjoner. Det er ikke bare å kjøre for sakte heller ser du.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 22. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 22. april 2008 Ja jeg vet jo at vi ikke kommer særlig fortere frem. At noen biler viser opptil 10km mindre er sikkert også riktig, men det er jo rart at jeg skal treffe på alle sammen, hver vei, hver dag? Vi har vel aldri så dårlig tid, men det er jo likevel irriterende! hehe:-)
Den du veit Skrevet 22. april 2008 #19 Skrevet 22. april 2008 hvert minutt teller - og på 50 mil så bruker man ca. 55 min ekstra med farten du satt opp...pluss at en garantert har ødelagt dagen for mange som irriterer seg over sinker i trafikken - hvilket igjen fører til dårlig stemning på jobben, hjemme og ikke minst bak rattet. Så det å ligge i 80 i stedet for 70 i 80-sonen vil kanskje berge liv!
*dum&deiLig*™ Skrevet 22. april 2008 #20 Skrevet 22. april 2008 Trafikksnegler er det værste som finnes!!! Sammen med idioter som tror at blinklys er ekstrautstyr som der er frivillig å bruke!! *grrrrrrr.....road rage*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå