LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Her jeg bor er det 5 mil (èn time i bil) til kjeder som rema, rimi, prix og bunnpris. Men vi er heldige, her er fortsatt en nærbutikk som fører det meste. Og jeg handler konsekvent der. Unntak er at jeg er i byen en gang eller to i mnd og handler inn litt mer eksotiske saker som pesto eller lammesadel, og tar en stor-runde på tilbud når det er (hermetikk, kjøttdeig o.l.) Men jevnt over legger jeg mest igjen her, de har gode tilbud fra tid til annen, og selv merker jeg ikke at prisene er stive (om de nå virkelig er det?). Det som irriterer meg er alle som ikke handler her på nærbutikken fordi det angivelig er så dyrt? Tenker de ikke på hvor dyrt det blir om butiken blir nedlagt og man må kjøre 10 mil for en pakke melk? Ingenting hadde skada bygda mer enn om butikken her går konken, så jeg skulle virkelig ønske flere benytta seg av tilbudet. Forresten; om man kjører èns ærend 10 mil tur/retur for å handle to poser mat så blir det vel laaangt dyrere enn å handle der kjøttdeigen kanskje koster ei krone mer?
Gjest Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Bor ikke paa landet, men naar vi er der gubbens familie kommer fra handler vi alltid paa lokalbutikken ... men de fleste i slekta handler med hjemmenfra i stedet. Det er ogsaa irriterende.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2008 Helt klart. Melka er like fersk her, og egg'a lagt av de samme hønsa. Sier ingenting på å handle mer spesiell mat andre steder (utvalget er jo ikke bra her), men vaskemidler, pålegg, mel og suppeposer er jo de samme her.
brooklyn Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 vet du hva? vi prøver å støtte så godt vi kan om den lokale spar-butikken vår, men de gjør det utrolig vanskelig for oss....Kommer vi der for å handle vanlige matvarer rundt kl 16, er de garantert utsolgt for kjøttdeig, melk, brød og rundstykker. Det slår ikke feil. De har kampanjeavis sammen med resten av sparbutikkene, og er det tilbud på feks ost eller grillet kylling eller hva det nå måtte være, så er det alltid tomt for dette tidlig i uken. Storhandelen tar vi derfor på rema, men det små fra dag til dag, det tar vi på lokalbutikken. Og vi er blitt dritflinke på å finne på alternativer når den middagsmaten vi egentlig vil ha, ikke er å oppdrive... Logistikk er noe herk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå