Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Vi ble sittende og snakke om scientologikirken etter nyhetene på søndag, og broren min gikk for å google for å se hva det er de egentlig tror på. Her er noe av det som stod i Wikipedia om scientologien: "Scientologi baserer seg på troen om at en intergalaktisk diktator, ved navn Xenu, brakte romvesener til jorden og drepte dem med hydrogenbomber og at deres hvileløse ånder plager menneskeheten den dag i dag." Noe som selvfølgelig utløste høylytt latter i stuen! Ubegripelig at voksne mennesker faktisk tror på noe slikt tull! Men seriøst - er dette noe mer begripelig å tro på??: - En jomfru blir gravid etter at hun har fått beskjed fra en engel om at hun skal føde guds barn. - Barnet blir født i en stall og er menneskehetens frelser. - Dette barnet, kalt Jesus, gjør blant annet følgende mens han lever: vekker døde opp til live, får blinde til å se, går på vannet, "tryller" vann om til vin og 5 fisk og brød om til mat til en hel skokk. - Mannen blir dømt til døden for å ha kalt seg selv Messias (i dagens samfunn hadde han nok heller blitt sperra inne på psykiatrisk klinikk...) - Han dør på korset, men står opp igjen fra de døde! - Til slutt "flyr" han opp til himmelen for å være hos Gud, far sin...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Det jeg synes er mest betenkelig med den sekta er hvordan den ble til: En science-fiction forfatter uttaler at veien til å bli millionær er å finne opp en ny religion. Og så gjør han det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå