Gå til innhold

Tips til en svipptur i Bergen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å ta med meg samboer til Bergen på en svipptur til sommeren og vi kommer med tog kl.07 og skal tilbake igjen kl.16. Hvor anbefaler dere som er kjent å spise (ikke for dyrt, men god mat) ? Hva ville dere gjort på den tiden? Jeg er rundt 32 uker på vei da, vi går til fots og han har aldri vært i Bergen. Jeg var der èn gang for 15 år siden. Er det greit å ta bussen fra togstasjon til sentrum/bryggen? Har lyst til å ta ham med i Fløybanen(?) (den som går på skinner).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel dere kan jo gå på torget å kjøpe ferske reker,og gå ut på bryggen å nyte solen hvis det er sol da, man vet jo aldri er jo Bergen man snakker om her :-)...Ellers er der jo en haug med spise steder, hvis dere vil ha gode hamburgere eller lign anbefaler jeg harbour cafe vis a vis Zachariasbryggen . Er det finere mat dere vil ha er jo era på toppen av handlesenteret xhibition ganske bra, ellers har dere jo Bocca på ole bullsplass de skal også ha ganske god mat. Der går mange busser fra utsiden av bussstasjonen som går til bryggen. Vet der gikk gratis buss før, men er ikke sikker på om den eksisterer fremdeles. Er en stund siden jeg tok bussen:-). Fløybanen er jo perfekt for en som ikke har vært i Bergen før, ellers kan dere jo ta dere en tur på akvariet på Nordnes det er også gøy. Ellers pleier Bergen sentrum å yre av liv om sommeren spesielt området rundt lillelungårdsvann, ligger mellom togstasjonen og bryggen, torg allmellingen og bryggen. Håper dere får en fin tur ....

 

Skrevet

hmmm sitter å funderer på hva dere kan gjøre på fra klokken 7 til formiddagen.. dere er da sikkert veldig sultene og hvis dere er heldig så åpner jo kanskje fløyens spisested tidlig og dere kan sppise middag der...

 

Det skal jo bli en bra sommer så er solen med dere er en tur til Bergen fantastisk! da er det masse liv på bryggen og torgallmeningen for ingen kan nyte sol som bergensere:P heh

Skrevet

Jeg anbefaler alle å dra på Akvariet, men vet ikke om du orker det så langt ut i svangerskapet? Det er et stykke å gå dit, men sist jeg var i Bergen (i fjor) gikk det gratisbuss i sentrum, den er liksom for de som parkerer på bussterminalen, men alle kan ta den. Da kommer du drastisk nærmere Akvariet, og Bryggen og Fløibanen også. Denne gratisbussen gikk fra bussterminalen som sagt, som ligger vegg i vegg med togstasjonen i Bergen, så dere finner den sikkert.

 

Kos dere i Bergen, det er en deilig by!!

Skrevet

tror ikke dere trenger å ta buss fra togstasjonen til bryggen, det er bare 5 minutter maks å gå... Hvis dere er heldig med været så kan dere jo ta fløybanen opp og spise på folkerestauranten der, ellers så anbefaler jeg bølgen og moi som ligger ved siden av lille lundgårdsvann, eller hva det enn heter... hehe, har aldri fått med meg dette... Er en god del resturanter nede på bryggen også så det er jo egentlig bare å velge seg ut et sted dere går forbi... Hvis statsraad lemkuhl ligger i havn så kan dere gå bort og se på det, de som jobber ombord er fantastiske mennesker som sikkert tar dere med på en liten omvisning om dere spør og de har tid :o) men selv om dere bare får sett den utenifra så er det et nydelig skip... det går også et sånt søtt lite tog fra nede på bryggen som kjører gjennom hele bergen, tror det er sånn guidet tur der dere får vite litte om historien til bergen og enkelte serverdigheter og sånt, har aldri tatt dette toget selv så her er jeg litt blank...

 

dette var i alle fall noen forslag :) god tur :)

Skrevet

Hvis dere vil spise verdens beste hamburgere, så dra på TGI Fridays!! Og en tur på Fløibanen er obligatorisk, ihvertfall hvis det er fint vær!

Skrevet

Hei hei:)

ser du har fått mange forslag på restauranter her.

Vet ikke helt hva slags mat dere liker, men jeg er selv tilflyttet fra østlandet, og når jeg og samboer skal ut å kose oss med god og billig mat,så er Pastasentral den store favoritten her i gården iallefall:)

Bare et lite forslag om dere liker pastamat.

Skrevet

eg anbefaler SoHo.... Den har kjempegod mat og koster rundt kr 250 for hovedrett.

Fløybana er jo eit must og ta. Akvarietur tar ein når barna har blitt større. Meir moro å gå dit ut med barn. :)

Torget må ein og få med seg.

Ja, det går gratisbuss i Bergen sentrum frå bystasjon som ligg vis a vis Bergen Togstasjon. Det er å gå på overgangen under tak. Så slepper ein å gå ut i regnet viss det regnar.

 

Men, kva de skal gjere kl 0700 om morgonen? Hmmm.... Det er jo ikkje så enkelt. Men, eg trur Fløybana går ganske tidleg. Eller så er det jo berre å tusle rundt på Torget og følge med der.

 

http://www.visitbergen.com/

 

Eller stikke inn på den linken..... :)

Skrevet

Takk for svar! Tror det blir Fløybanen først, med piknikk på toppen. Tar med oss litt mat til frokost der. Så blir det ned i byen igjen med litt kikking på bryggen og kanskje ferske reker (?). Etter lunsjtider så tar vi nok en god middag og så ser vi oss litt rundt før vi tusler tilbake til toget. Må vel innom et par butikker på denne turen også hvis jeg kjenner meg selv rett.:) Hvis vi hadde hatt tid og været var bra, så ville jeg kanskje vurdert en fjordtur også, men det er nok litt knapp tid til det. Vi har gavekort på en togtur og siden samboer ikke har vært i Bergen og er utenlandsk, tenkte jeg det ville være helt perfekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...