Gå til innhold

Sniker inn et spørsmål her hos dere

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen til 2,5 jenter
Skrevet

Jeg hører ikke hjemme her før i neste uke, men regner med at dere har erfaringen :)

Jeg er 3. gangs, men for første gang hadde jeg svangerskapskvalme de 3 første månedene.

Er det vanlig at kvalmen kommer igjen i 3. trimester?

Jeg begynte å kjenne meg uvel for noen dager siden, og det gir seg litt utpå dagen, helt vanlig sv.kvalme sympomer.

Noen med erfaring? Vil det vedvare hele veien ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nå i uke 36+6, og har fått tilbake kvalmen.

Er bare kvalm, kaster ikke opp, som jeg gjore i begynnelsa, det er heller ikke så ille som det da var.

Har hatt dette noen uker nå, irriterende..

Skrevet

Jeg er 31+2 i dag og er kvalm innimellom. Det er ofte på morgenen, men kan like gjerne vare hele dagen. Og det hender at jeg brått må kaste opp. Kastet opp senest i går. Hadde akkurat tatt vitaminer og medisin mot uvi, drukket en del vann og spist en banan.. Det ville ikke magen min være med på gitt =/

Etter hvert som man nærmer seg fødselen vil jo presset på magesekken bli større, hvilket kan medføre halsbrann og/eller oppkast. Det er ikke alle som får dette (prise seg de det gjelder..!), men noen må nok regne med å få slike plager i siste trimester ja.

Skrevet

ja hadde et par uker med kvalme igjen i uke 31-33 eller noe slik , men nå er det borte.. det er vel slik som kan komme å gå hele veien det.. kroppen sin måte å gi beskjed at du kanskje skal ta det litt mer med ro?

Gjest Mamsen til 2,5 jenter
Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Jeg tror nok det har gått litt over stokk og stein i det siste, har vært litt sliten ja.

Dette er første uken siden påske vi ikke har vannkopper i hus.

(Nå drar jeg en tur til Mallorca, så kommer jeg tilbake her til 3. timester når jeg kommer hjem 8-)

Skrevet

Jeg fikk også igjen kvalmen i uke 30 ca... Men bare sånn litt om kvelden... Er i uke 34 nå, og kjenner ikke så mye av d lenger...bare sånn en sjelden gang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...