Gå til innhold

Anti-vaksine, anti-fluor, kva meir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er sjølvsagt eit krangleinnlegg, berre så det er presisert. Samtidig er eg genuint nysgjerrig på korleis dette heng saman, det å sette folk i bås er jo kjempegøy.

Eg har forstått at mange av dei som er skeptiske til vaksinasjonsprogrammet også misliker fluor. Kva andre ting er på fy-lista? Kunstige søtstoff? Andre e-stoff? Konvensjonelt dyrka mat og papirbleier også???

Er det sånn at det ein er skeptisk til helst skal ha svakt belegg i vitskapen? Jo meir alternativt, jo betre?

For å sette det på spissen, er det ok å røyke, men ikkje ok å drikke pepsi max?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

e-stoff

parabener

kunstig søtningsmiddel

Stort sett alt som ikke er naturlig. Men så er det jo mer og mer vitenskaplig bevist at slike stoff er skadelig.

Skrevet

Jeg er litt anti-solkrem om dagen.....etter litt reaserch på nettet i går.

Skrevet

Hva får deg til å tro at vi røyker?

Å ja, for å supplere på båssettingsteorien din: kunstig søtstoff, parabener, ftalater, sprøytemidler og noen e-stoffer (bla konserveringsmiddelet E211) er på fylista. Det samme er mat fra McDonalds og Burgerking, samt posemat og grandis.

Skrevet

Og der forsvant kranglemoduset for meg, fortell meir. Eg er også skeptisk til all driten i solkrem. Veit du tilfeldigvis noko om bodyshop sin?

Skrevet

Eg har vel aldri sagt at eg trur at de røyker. Eg trur røyking er litt under snittet vanlig i denne gruppa eg forsåvidt har konstruert sjølv. Det eg lurte på, og eg trur du er den rett til å svare tura satana, hvis du må velge mellom røyk og pepsi max, kva er verst?

Skrevet

Har du tenkt på noe navn til gruppa, kjeften?

Kan godt innrømme å ha røyka flittig helt fra 12-årsalderen, inntil første svangerskap var konstatert, men i den perioden tilhørte jeg en helt annen gruppe...

Med røyking skader du både deg selv og andre, mens med Pepsi max skader du bare deg selv, ergo synes jeg røyking er verst. Enn du?

Skrevet

Navn? He he...kva med satanister på tur. Nei det er vel delvis opptatt

Eg har pepsi max som min største last her i livet, og trur då naturlig nok at det er langt mindre skadelig enn røyking.

Men her kjem forholdet til vitskap inn. Røyking er vel noko av det som er best dokumentert som skadelig. Så sjølv om du ser vekk frå passivrøykingproblematikk er røyking ein versting. Det er mulig at kunstige søtstoff er skadelige, og sunt er det i alle fall ikkje, men på linje med røyking er det ikkje.

Personlig får eg ein følelse av noko nesten-religiøst i møte med ein del alternative miljø, der overbevisning er viktigare enn forskning.

Skrevet

Er skeptisk til vaksiner men tør ikke la være

Dropper fluor for det trenger trollet strengt tatt ikke

Anti - kunstig søtstoff, røyking, hmmmm... sikkert mer men kommer ikke på i farten

Anti -"miljøbølgen" - en gigantisk konspirasjon spørru meg

Skrevet

Haaaaaaaaaaaaa.... så "holdkjeften" på deg skal sitte inne med sannheter:-)

1) flesteparten av overvektige og feite folk drikker brus med aspartam. Ser du dyrker pepsi Max:-) Morsomt at hjernen går til dundas, sammen med økt fare for kreft i nyrer og urinblære. Aspartam er forøvrig en fin og koselig miljøgift som omdannes til metanol og formaldehyd når tempen overstiger 36 grader:-) Så vidt jeg vet er begge disse stoffene helseskadelige og forbudt i all slags mat:-)

2) Røyken gidder jeg ikke diskutere engang:-) like ille som feite folk etter min mening!!!

3) Fluor??? morsomt at dette er regnet som et av naturens giiftigste stoffer, men tillatt i munnhygieneprodukter!! Mine egne drittunger har aldri brukt fluortabbiser eller fluortannkrem og har kjeften fri for hull:-)

4) vaksiner inneholder også formaldehyd, phenol, polysorbat 80, polysorbat 60, alluminum, antibiotikum, døde virus, rester av bakterier og rester av daue unger!! For å ikke glemme rester av fugler, høns, marsvin, rotter, kuer og griser. Foretrekker heller å gi ungene mine sykdommen fremfor å sprøyte dritt inn i kroppen til mine uskyldige engleduttebasser:-) Forøvrig mener jeg at enhver som sprøyter gørra inn i kroppen til 3 måneders gamle unger er lite kritisk. Og slike som legger ut slike innlegg, mangler kunnskap og vet svært lite omkringn noe som helst, da hun stoler blindt på legemiddelprodusenten og legene, men er blottet for egne meninger, som gjør henne til ei religiøst overbevist skrulle som sprøyter gift inn i kroppen på en uskyldig unge pga at hun stoler på at de religiøse tullingene ved Nasjonalt Folkehelseinstitutt forteller alt og den fulle og hele sannheten omkring vaksinasjoner:-)

Skrevet

Det var vel ikkje primært vaksinedebatten eg ville ta her. Den har vore kjørt ein del gonger her alt, så ei reprise blir vel berre kjedelig.

Eg forstår skepsisen mange har mot vaksiner, men kvifor heng den saman med skepsis mot kunstige søtstoff og fluor, kvifor ikkje heller papirbleier og sprøyta grønnsaker (for det trur eg utgjer eit mykje større helseproblem)

Pepsi Max er usunt, og eg er i nedtrapping (har erstatta det med rødvin...ops)

Røykedebatten er forsåvidt også temmelig oppbrukt

Skrevet

Det finst mange måter å vere fanatisk på, det forklarer ingen samanheng

Skrevet

.....ved siden av vaksiner er vel implantert kvikksølv i tennene noe av det som imponerer meg aller mest....og selvsagt en av grunnene til at jeg som oftest antar at helsevesenets anbefalinger er basert på komplett idioti.....

Skrevet

....nei og det bør nevnes at jeg er immari imponert over "immaris" tafatte og imbisile utsagn.....sikker på at du ikke fikk vaksine mot omløp som barn.....i såfall vil jeg anta ditt forpestende lavmål kunne resultert i historiens største vaksineskadeerstatningskrav...

Skrevet

Selvfølgelig prater jeg om andre ting også enn bare vaksiner:-) joiner som regel trådene når slike hjernevaska tullinger som InnMariSterk kommer med sklia si for å fortelle om sine lapanna meninger:-) Jeg velger økologisk dyrka grønnsaker, frukt osv. Kjøtt spiser vi kun rene produkter ikke kværtna innvoller, hjernemasse og spekk. Kylling.."yæææækkkkk". Brød baker jeg selv av økologiske produkter. Fisk er jeg selvforsynt med, da gamleyppert har investert i en fiskebåt på pensjonistdagene sine. Hudprodukter, såpe sjampo etc prøver jeg hardt å sjekke innholdet i, men pokker ikke enkelt:-) Anbefalt side er grønnhverdag.no står utrolig mye bra der:-)

Skrevet

Heldigvis er gjennomsnittelig levealder på slike som deg ca 40 år:-) Så kan du brøle på dødsleiet at fluor og vaksiner samt pepsi max er sunt sammen med kvikksølv og alskens smøreprodukter innenfor kjemikalieproduksjon som vi benytter i mat og på kroppen:-)

Skrevet

Når ble det fanatisk å bruke hue, Innmari? Er du så vanvittig forelsket i overflodsamfunnet at du ikke evner å være kritisk til noe av det du blir tilbudt?

Skrevet

....definer fanatisme samt bortkastet immari.....uten å sjekke en av ordbøkene dine først......

Skrevet

....immari...hallo!!!!....opp fra ordboka nå......savner deg......sårt.....og uten blygsel....

Skrevet

Artig at du nevner bodyshop sine produkter.

Jeg kjøpte de i god tro i fjor, tenkte at de må jo hvetfall være "sunne".

så leste jeg innholdet da jeg kom hjem, der sto det flust med parabener. Da jeg slo opp de aktuelle typene på www.gronnhverdag.no var de pinadø i den værste kategorien. Så si ingen andre produkter som selges her i landet som inneholder så mye dritt.

Skrevet

Tusen takk, Libido. Var inne på grønn hverdag sine sider sjølv, og det var opplysande (og litt skremmande)

Dryppert; vi er rørande enige når det dreier seg om mat. Du kunne komt til middag her. Økologisk mat, men helseskadelig støynivå ved bordet.

Eg trur at neste tema som logisk står for tur er alternativ medisin kontra skolemedisin, men eg gidd ikkje. Eg er litt lei av dib no, og vil heller spa i hagen.

Skrevet

Fanatikerne har endelig fått si hva de mener om alt som er "farlig"...hjelpe og trøste....Hva med å ta et par beroligende piller og lene dere tilbake på sofaen?.......ikke rart yppert påstår å ha 14 unger-han var vel redd for å omkomme av alle stoffene som sirkulerer rundt i kondomer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...