Gå til innhold

EKSAMEN om litt over 1mnd!!!!!! HJELP, jeg har jo permisjon!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har peiling på hvilke bøker man trenger?=P

Snakket med fylkeskommunen,utdanningsdirektoratet og fylkermannen. Men de setter meg jo bare videre, og ingen vet noe jo!!!

Ingen som vet hvem som har meldt meg opp til eksamen heller! ååå

Det skjer vel ingenting med permisjonen om jeg tar eksamen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager men dette skjønte jeg mindre av....:)du vet vel hva pensumet ditt er???

Har også eksamen om en mnd, Men bøkene har jeg jo, og nei, det skjer ingenting med permisjonen

Skrevet

Jeg tok eksamen i fjor under permisjon, og nei det skjer ingenting med permisjonen.

Men skjønte ikke helt hva du mente... Da jeg meldte meg opp valgte jeg fag og gikk til bokhandleren og bestilte de bøkene jeg trengte. De har liste over hvilke bøker hvilke linje har... Og da sa jeg bare at jeg skulle ha bøkene til det faget og det faget og det faget...

Tok 5 eksamner med en baby og 2 åring hjemme, gikk fint det og! ;)

Skrevet

Nei jeg har ikke peiling!

De visste ikke engang hvem som har meldt meg opp!!!!

Men kan jeg bare gå i bokhandelen og si at jeg skal ha bøkene til teknisk byggfag? også blir det rett?

Oki, godt det da=)

Når mamma var i perm, og tok eksamen så stoppet de permisjonen den dagen hun tok eksamen, så var litt redd for det nemlig;o)

Skrevet

I utgangspunktet kan du vel ikke være student mens du er i permisjon. Om jeg forstår deg riktig er vel ikke det noe problem at du har studert for mye, men ring NAV. Det ville ikke vært hyggelig om de sa at i og med at du tok eksamen så har du studert og derfor ikke hat rett på foreldrepenger. Kan bli vanskelig å betale tilbake om de skulle stå på sitt.

Hvis noen har gitt deg beskjed om at du er oppmeldt til eksamen så vet vel de hvilket fag det gjelder og hva som er pensum. De bør også vite hvor de har sine opplysninger fra, så kan du begynne å nøste der. Må du ta eksamen da?

Skrevet

Hvorfor er du oppmeldt?

Jeg måtte jo melde meg opp selv, men da tok jeg et år hjemmefra... Du tar kanskje fag opp igjen? støk du på eksamen tidl?

Skrevet

Hmm, da er nok en tlf til nav lurt ja;o) hehe, ingen planer om å måtte betale tilbake noe pga en eksamen!

Har ikke studert noe jeg, er lærling og har perm liksom... hehe

Har fått brev fra fylkerkommunen, men når jeg ringte de så visste de ikke hvem som har meldt meg opp. Jeg vet jo at jeg skal opp i tverfaglig, teknisk byggfag, men det var ingen som kunne si pensum og hvilke bøker jeg må ha....

Skrevet

Hvorfor? nei, vet ikke jeg=S hehe....

har ikke hatt noen eksamen, så kan ikke være derfor....

Skrevet

Du har vel studert gjennom en skole? De må jo vite pensum i faget du er meldt opp i. Hvis du har søkt permisjon og likevel automatisk blitt oppmeldt til en eksamen (tipper det er det som har skjedd), så bør det være mulig å melde seg av eksamen også uten at det skal bli noen problemer i forbindelse med det. Hvis du ikke får meldt deg av, så skjer det vel ikke noe mer hvis du ikke møter, enn at du mister et forsøk på å ta eksamen og kan ta den opp igjen senere (sånn var det hvertfall når jeg studerte, mulig det har endret seg nå, så sjekk opp for å være sikker).

Hvis du ønsker å ta eksamenen, ville jeg sjekket med nav som du sier for å være sikker på at du ikke får problemer med utbetalingene derfra.

Skrevet

Jeg tok eksamen mens jeg var i perm. NAV i min kommune brydde seg ikke ... men om du HI ikke har lyst burde det ikke vaere noe problem aa la vaere aa ta eksamen heller da :-)

Skrevet

Nope, jeg har ikke vært på noen skole siden 06. Og ingen som kan si meg pensun eller hvilke bøker jeg skal ha. Har ringt fylkeskommunen som brevet kom fra, og de visste ingenting, Ikke engang hvem som har meldt meg opp til eksamen. De satte meg over til utdanningsdirektoratet, som viste like lite, men som igjen satte meg over til fylkesmannen! Hab kunne sende meg læreplanen, og sa at bokforhandleren sikkert visste hvilke bøker jeg må ha,men ingenting annet.

Ja, det er jo egentlig helt greit å bare ta den eksamen, så slipper jeg unna et år skole liksom;o) og kan gå rett på fagbrevet når jeg kommer tilbake, men tror nesten jeg må ringe NAV å høre hva de sier=)

Skrevet

Bokhandelen vet sikkert. Hoer med NAV du saa er du paa den trygge siden. Lykke til da!

Skrevet

De fleste eksamner foregår vel på en skole? Hvis den skal det, ville jeg tatt kontakt med den skolen.

Hvis ikke ville jeg tatt kontakt med skolen du gikk på i 2006.

Men hvis du har lyst til å ta eksamnen og nav ikke sier noe på det, så er det jo veldig greit...

Skrevet

Takk, tror jeg trenger det;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...