Gjest Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 ...frukt.er 2 epple,2 banan og 2 pære mye før en dag??jeg mener sukker liksom..?
Gutt igjen*på overtid* Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Hadde jeg ikke stresset med hvis du spiser normalt ellers :-) Frukt er jo tross alt ikke det verste du kan ha i deg :-)
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Tror ikke det er fruktsukkeret som er det værste nei;) Hørtes ikke ut som altfor mye uansett synes jeg;)
Gjest Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 so bra.. alle snakker om sukker og store babyer hele tiden..man blir lit skeptiskt.. takk;)
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Så lenge du ikke er diabetiker ville jeg ikke tenkt på sukkermengden i frukt, da oppveier de positive effektene de evt negative ved sukkeret. Dessuten har fruktsukker mye lavere GI enn rafinert (hvitt) sukker. Kos deg med vitaminene du! Det nabefalte er jo 5 om dagen (riktignok inkludert grønnsaker).
M*A*S*H* Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 *gledesdreper* Du bør ikke spise mer enn to frukter om dagen, spesielt ikke om du har fått beskjed om stort barn. 5 om dagen = 3 porsjoner grønt (evt 2 grønt og 1 gl jus) og to frukt. Fruktsukker gir samme effekten på barnet og deg mht vektoppgang som vanlig sukker. Selv om det er nyttigere mht vitaminer.
dorthea Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 oi,oi,oi...jeg som har hadd dilla på eplejuice hele svangerskapet:/får jeg en kjempebaby da???
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Jeg fikk sv.diabets mest sannsynlig mener indremedisiner av frukt. Hatt super dilla på epler og juice. eti flere kg om dagen. Så man burde være forsiktig. Her blir det kjempebaby. Så vil råde folk med å spise så lite frukt som mulig. Heller epler enn bananer og holde dere unna druer...
Gjest Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 oi..men jordmoren min sa at det er greit å spise druer..det er ikke so farlig..liker mest epler jeg:) det fins so mye forskellige meninger..får se hur stor babyen blir..er ikke lenge til..er 2 dager over termin..
Dubros Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Hmm.....frukt har vært min store dilla i hele svangerskapet. Her har det gått i appelsiner, epler, sitroner, klementier og druer. Nå for tiden er det mest epler og druer..ja, og for ikke å glemme kiwi. Har vel egentlig tenkt at det er sunt med all denne frukten jeg, men da har jeg kanskje tatt feil...Jaja....tror ikke jeg har noen kjempebaby i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå