Gå til innhold

DU kan faktisk blir gravid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir ofte nesten litt flau over mangelen på kunnskap om egen kropp noen kvinner her inne har, så til opplysning:

1. Eggløsningen kommer FØR mensen. Faktisk er det i utgangspunktet derfor man har mensen, for at ett egg løsner, livmorveggene fylles med blod for å gjøre klart et rede til et evt foster, egget blir ikke befruktet og hele "rede" kommer ut i form av mens.

2. Man kan så absolutt bli gravid selv om man ikke har fått igjen mensen etter fødsel, se punkt 1.

3. Amming er IKKE en sikker form for prevasjon, det er riktignok mindre risiko for å bli gravid da, men det er fortsatt en god sjangse for at dette kan forekomme. Så ubeskyttet sex frem til man får igjen mensen er en dårlig ide med mindre man ønsker to tette. Minner igjen om punkt 1...

4. Hoppe av i svingen er IKKE en sikker form for prevansjon det heller, men som punkt 3, det reduserer nok risikoen litt. Når man har samleie kan det komme litt og litt sæd ut av mannen hele veien selv om verken han eller du merker noe til det og det lille som kommer kan være nok!

5. Å lese bruksanvisningen for ting som p-piller ol er en usedvanlig god ide! Da vil dere kanskje få med dere vesentlige poeng som at pillen ikke lenger er like sikker om dere har diare eller har kastet opp og bør bruke tilleggsprevasnjon i 2 uker etter dette.

6. Og nei, man kan ikke bli gravid av oralsex eller analsex, det er faktisk fysisk umulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ang analsex så har jeg hørt man kan bli gravid visst det renner utigjenn, og noe av det kommer i kjeden.

Så sjansen er vel ikke akkurat store, men at de er der..

Skrevet

Enig med HI. Mange som driter i og bruke prevensjon,og syte når de blir gravide. Ingen grunn til og syte da etter min mening.

Skrevet

takk for dine vise ord anonymus

Skrevet

Hjeeeeelp.

Hvordan i helvete skal sæden komme seg opp i "kjeden" etter at det har rent ut av analåpningen? Tror du det er et mystisk underjordisk gang fra endetarmen og ned/inn i skjeden?

Du tror vel kanskje man kan bli gravid hvis man svelger sæd også. Den ender jo tross alt opp i magen. Koko!

Skrevet

Bare hyggelig ;-)

HI

Skrevet

En ting til; for at punkt 1, 2,3 og 5 skal gjelde, så må en nødvendigvis ha sex under desse forutsetningane;) hehe....

JEG kan faktisk ikke bli gravid, for jeg har hormonspiral og null sex;)

Skrevet

Kan bare føye til at det er utrolig irriterende med alle jentene som lyver om at de gikk på p-pillen da de ble gravide, bare fordi de ikke tør innrømme etterpå at de var uansvarlige. P-pillen er 100% sikker når man tar den riktig, så dere som sier dere ble gravide på p-pillen, stoler jeg ikke på. (Har kjent opptil flere som har brukt det som en feik unnskyldning for å få aksept av de rundt.)

Skrevet

Du over hær.... ka fan???? p-pilla e IKKE 100 % sikker!!

Æ e en av dem som p-pilla, p-plaster osv ikke funke på, æ e blidd gravid mange ganga på dm sjøl om æ tok dm til samme tid HVÆR dag!!

så uhell skjer faktisk...

eni i at d e teit å lyge om å ha gådd på prev, når dm egentli knulla rundt utn nåt...

men ta fan ikke alle over en kam!

Skrevet

Nei, p-pilla er faktisk ikke 100 % sikker. Så man kan bli gravid selv om man bruker det. Den beste måten å unngå å bli gravid på er total avholdenhet fra sex. For selv om man går på pilla og bruker kondom, kan man allikevel bli gravid - tro det eller ei..!

Og bare til opplysning - det skrives skjeden, ikke kjeden.. Et kjede har man rundt halsen, på sykkelen eller på mopeden. Noen har også et kjede rundt ankelen. Men der det blir referert til her, skrives det skjeden.

Skrevet

Det er sikkert dumt av meg å SKJÆRE ALLE OVER EN KAM, som det faktisk heter. Men det skyldes nok personlige erfaringer. Alle de jeg kjenner og har truffet som har påstått at de har blitt gravide på p-pillen, lyver faktisk, eller de har hatt diare/oppkast eller liknende.

Men hvis du sier nå at det er noen det ikke funker på, så må jeg jo nesten tro på det. Høres ikke ut som det var en grei løsning for deg, i hvert fall. :-/

Skrevet

INGEN prevansjon er 100 % sikker. Det er kun en ting som er 100% sikkert ikke fører til graviditet. Avholdenhet..!

Skrevet

Hmhm.. har til dags dato ikke hørt om noen som er blitt gravid pga sæd som kommer i KJEDEN.

Men SKJEDEN derimot...

(Ja, jeg MÅTTE bare!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...