Promp Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Jeg! Avsluttende attføring nå, har startet opp eget firma. Så i og med at jeg er i oppstartfasen nå, så mottar jeg fortsatt støtte. Men prøver å jobbe litt hver dag, da! Du vet at du ikke mottar noe støtte under permisjonen når du går på attføring? Lykke til!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Jeg er på rehabilitering, men skal over på attføring i september(planlagt før jeg ble gravid).
3barnsmamma<3 Skrevet 22. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2008 ja, jeg vet at jeg ikke mottar noe støtte under permisjonen, noe jeg synes er blodig urettferdig. men jeg var under attføring under forrige svangerskap og permisjon også. Syns det er dårlig gjort at vi som går på attføring ikke får det regnet som inntekt.. Har dårlig erfaring fra Nav, lite hjelp, lite forståelse, de er trangsynte! iallefall her i min kommune.. (må få ut litt aggresjon...) Men vi skal alltids klare oss likevel vi..
3barnsmamma<3 Skrevet 22. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2008 M-79med desember08gull:-): skal du likevel over på attføring nå som du er gravid da?
Gjest Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 må bare si meg enig. det er helt sykt at man får permisjonspenger av dagpenger/arbeidsledighetstrygd, men ikke av attføring. man jobber jo faktisk når man er på attføring, så jeg skjønner ikke forskjellen her. har selv avsluttet attføring for litt under 1 år siden. så jeg har nettopp jobbet inn de 26 ukene for å ha krav på sykepenger igjen. har jeg ikke gjort det vet jeg ikke hvordan vi skulle ha betalt huslånet når jeg blir hjemme med barnet. men jeg mener å ha lest en plass at det skal opp til høring at attføringspenger skal likestilles med annen inntekt som gir rett til permisjonspenger. men det er jo ikke godt å si om dette blir i vår, eller våre barnebarns levetid da.
skautrollet m/surprise Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Jeg også! Er på tredje året av en universitetsutdannelse og skal snart inn i eksamensperiode igjen. Ferdig i midten av juni. Er jo egentlig ikke bare hjemme da siden jeg studerer. Har likevel ikke krav på barselpermisjon siden attføring ikke er pensjonsgivende inntekt. Egentlig temmelig surt siden jeg (og andre i samme situasjon) har gjort en innsats for å komme meg/oss videre i disse årene. Termin ca 17.desember. Har parret en tispe også så det blir valper i slutten av mai. Blir nok ikke enkelt å finne jobb etter at de er levert i juli! :-):-) Godt samboeren har sikker jobb og god nok inntekt til at vi klarer oss... Egentlig så burde vi kanskje ventet litt men jeg er 35 og har ikke all verdens tid å ta av. Kvinnene i slekta mi har hatt problemer med å få barn i tillegg så det var ikke godt å si hvor lang tid det ville ta heller. Har mistet i SA to ganger også...Nå går jeg på Pregnyl og det ser lovende ut :-) Krysser fingrene for denne gangen...
3barnsmamma<3 Skrevet 22. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. april 2008 ting tar tid ja, det skjer liksom ikke så fort med slike ting.. vil ikke si vi får det så topp økonomisk, men vi skal klare det. Ønsker meg så inderlig en jobb, men ikke enkelt å få jobb heller, når man bare har papirer på det man IKKE kan fortsette å jobbe med...sukk..
3barnsmamma<3 Skrevet 22. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. april 2008 Skautrollet med trollunge: gratulerer med spiren:-) jeg har også termin alt fra 11-22 desember.. litt usikker termin enda.. jeg synes vi som går på attføring og virkelig vil gjøre noe med "uføret vi har havnet ufrivillig i" ikke skal få det godkjent som inntekt.... Jeg sier ikke at de på dagpenger ikke gjør noe, men noen er av den sorten. syne bare attføringspenger burde telt som inntekt det også... klem:-)
skautrollet m/surprise Skrevet 22. april 2008 #10 Skrevet 22. april 2008 Tusen takk! :-) Er fullstendig enig med deg. Det føles som en straff for å ønske seg videre i livet. Vi har jo ikke krav på sykepenger engang! Skjer det noe slik at man ikke kan søke seg jobb så er sikerhetsnettet fullstendig borte. Sosialen neste... Og de hjelper helst bare til med en midlertidig situasjon. Samtidig har man da krav på allt sammen som abeidsledig. Da jeg var på jobbsøkerkurs før jeg startet opp utdannelsen var det personer der som satt på PC en to tre timer for dagen og "søkte jobb" på tredje året. I dag er det søkers marked... Ikke at jeg skal sitte på utsiden og dømme mennesker i situasjoner jeg ikke kjenner da men... Vurderer sterkt å søke arbeidsledighetstygd nå bare for å få rett på barselpermisjon... Det tar jo litt tid før man blir kalt inn på jobbsøkerkus så jeg rekker å fullføre eksamenene mine. Samtidig vil jeg opparbeide meg rett på sykepenger igjen dersom jeg ikke skulle klare å jobbe fram mot fødsel. Har gjennomgått en slankeoperasjon (06) og en bukplastikk(07) så jeg vet ikke helt hvordan dette vil påvirke meg underveis i graviditeten. Ikke lett ikke... Det er synd at økonomien skal være et så stort bekymringsområde når man egentlig bare skal glede seg over det store mirakelet som skjer i kroppene våre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå