Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Jeg er selv veldig allergisk mot mange ting. å er derfor veldig redd for at tøtta mi på 2 mnd nå skal bli allergisk. Jeg ammer, Men lurer på om jeg kan gi henne morsmelkerstatnig av og til? Har kjøpt NAN H.A.1 på apoteket. som skal forebygge allegi.
Impulsiw Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Morsmelk er visst det beste du kan gi hvis det er allergi i familien. De barna som blir ammet får mindre allergier enn de som får MME... MM er jo det som er best tilpasset barnet. Når de reklamerer med at det skal forbygge allergi er dette for de som ikke kan eller har MM, Det er ikke ment slik at de som ammer skal gi MME i stedet. Det er det de sier i alle fall. Så jeg ville fortsatt å amme var jeg deg.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Så lenge du har morsmelk nok anbefaler det ikke å gi MME. Det kan øke sjansen for allergi...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Jeg har ikke tenkt å slutte å amme. men bare gi henne noen ganger i uken eller noe. kan vel ikke skade det?
mamman til to gutter Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Er vel egentlig ingen som kan si om det kan skade eller ikke. For å kunne si sikkert om det er noen forskjeller på mm og mme, må man ha store undersøkelser med mange barn og følge dem opp lenge og i sånne undersøkelser har man funnet ut at barn som får mme oftere får allergier enn de som får mm. Hva som skjer hvis en baby stort sett får mm og så mme noen ganger i uka, er det så vidt jeg vet ingen store undersøkelser på. Sannsynligheten for at det alene gjør at hun blir allergisk er veldig liten, men sikker kan du ikke være. Hvis du har mulighet er det beste å pumpe mm, hvis grunnen til at du vil gi mme er at du skal bort. Hvis du vil gi det fordi du har for lite melk, er det beste rådet å amme oftere i en periode, så vil produksjonen din av melk øke. Hvis du vil gi mme fordi du uansett hva du gjør ikke får nok melk (og da mener jeg at du har vært på helsestasjonen og fått beskjed om at hun ikke legger på seg nok, for hvis du bare tror , så er det ikke alltid lett å kjenne etter om du har nok), så er det helt klart bedre at hun får mme enn at hun får for lite mat. Hvis du først skal gi, så er det nok lurt å gi den du har kjøpt inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå