*Gravida* 1. Januar 2008 Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Så er det slik at jeg og mannen min skal skille lag. Han kommer til å flytte tilbake til utlandet, og jeg kommer til å ha ansvaret for sønnen vår på 4 måneder snart. Jeg skal begynne på vgs neste høst (09), og vil da sette sønnen min som da vil være 19 måneder på barnehage fra 9-3. Blir dette for mye for ham? Jeg vil ikke dette selfølgelig, men vil ha en utdanning, slik at jeg kan forsørge han godt... Har foreldre som kan være barnepassere, men jeg føler at de tar over rollen min i for stor grad. Jeg mister kontrollen på en måte, og det vil jeg ikke. Det er jo MIN sønn..! Jeg blir lei meg av tanken på lille gutten min på bhg såå lenge. Men føler at dette er den eneste utveien. Er det noen andre med så små barn i barnehage, så lenge? Noen erfaringer? Vil liksom ikke gå glipp av de beste årene hans heller...
Sivalur Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Hm, da er jeg en elendig mor i såfall. Vår gutt begynte i bhg. når han var 14 mnd, og har stort sett dag fra 8-16. Han trives kjempegodt og lærer utrolig mye. Hurra for barnehagen!! Tror dette går helt fint jeg, og synes det er helt riktig av deg å satse på utdannelse, det vil du ikke angre på i det lange løp. Lykke til!!
Gjest Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 hehe..da er de fleste ¨dårlige foreldre i så fall ;-) Minsta skal i barnehage fra høsten av, 16mnd da, fullplass.
*Gravida* 1. Januar 2008 Skrevet 22. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2008 Hmmm. Takk for svaret Yadda. Ja, jeg vil jo ta utdanningen for ham, og som du sier så er jo dette viktig. Håper lille gutten min trives i bhg like godt som din!
Gjest Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Sønnen min begynte i barnehage da han var 16 måneder, etter at pappaen døde og jeg ikke fungerte så bra. Det var et nederlag for meg, jeg hadde sett for meg at han skulle være hjemme til han var hvertfal to år. I min eøyne var han jo fortsatt en baby. Det gikk kjempebra, brukte god tid på tilvenningen, og hadde korte dager de første ukene etter tilvenningen. Fra ifjor høst (da var han 22 måneder) gikk han fulle dager 1-2 dager i uka siden jeg begynte å studere. Det går kjemoeflott og han stortrives. Synes ikke du er en dårlig mor om du lar han begynne i barnehage nå. Veldig, veldig mange setter ettåringene sine i barnehagen fordi permisjonen slutter. Barna deres har det bra
2søtesmåh Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Kjempefint at du tenker litt på det, men hva med å kombinere barnehage og besteforeldre??? Annenhver dag, en dag i uka hos besteforeldre, eller en dag annenhver uke etc..... Kan jo være givende for både besteforeldre og barnebarn det )
La Perla Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Min mellomste begynte i barnehage da hun var 11 måneder , og det gikk kjempefint. Hun elsket barnehagen og de som jobbet der. Jeg synes du er en veldig god mor som gjør sånn som dette. Du får deg en utdannelse, og det er utelukkende positivt for gutten din. han får det sikkert fint i barnehage, og det er jo supert at dine foreldre kan hjelpe deg med pass - det er vel ikke så farlig om de får en sentral rolle i livet hans? Og ang. de beste årene: alle årene er de beste årene, og du går jo ikke glipp av disse selv om du ser ham litt mindre i en periode nå.
Sivalur Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Synes du skal ta utdanningen for deg selv også... hva skal du begynne på da? Tror nok dette går kjempefint, og hvis du har foreldre som kan være barnevakter innimellom så skal du bare benytte deg av det! Du kommer til å trenge noen pusterom fra ungen din iblant, selv om det kanskje ikke føles slik nå. Vi har besteforeldre i nærheten som gjerne har småen en helg eller en lørdag, og det er SUPERT! Han elsker å være hos dem, de elsker å ha han der og vi nyter en dag eller to for oss selv. Hadde jeg vært alene med han hadde jeg nok satt enda mer pris på en slik avlastning.
*Gravida* 1. Januar 2008 Skrevet 22. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. april 2008 Takk for svarene jenter, setter stor pris på det. @venterpåringpåfingeren, Ja det kan jeg kanskje gjøre i begynnelsen. Slik at han kan venne seg gradvis over til barnehagen. :9 takk for tipset
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 22. april 2008 #11 Skrevet 22. april 2008 Det går nok bra vettu:) Cornelia begynte i bhg da ho var 10 mnd, 2 dager i uke dog...
*Gravida* 1. Januar 2008 Skrevet 22. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 22. april 2008 Yaay! Da var ikke jeg den eneste i en slik situasjon. Hva er vanlig dags rutine på baby avdelingen i en barnehage?
Mamma til to tette Skrevet 22. april 2008 #13 Skrevet 22. april 2008 Jeg synes det du gjør er kjempefornuftig. Vi skal ikke bare ta vare på barna våre men også sette eksempler for dem og være gode rollemodeller. Ved å fokusere på utdannelsen og framtiden til deg og sønnen din synes jeg du er et kjempegodt forbilde for ham. Sønnen min har nylig startet i barnehage ved 12 mnd. Vi har korte dager nå i starten og det vil jeg holde på fram til jeg ser at han orker mer. Vi leverer ham rundt kl 9, kl 10 er de ute på en stor lekeplass, kl 11 spiser de lunsj, mellom 12-14 leker de inne og etterhvert vil de også fokusere mer på sang og leker i denne perioden. Jeg henter ham like over 14 og da er han sliten men glad. Det er selvsagt vondt å gå fra ham når han skriker etter meg men jeg stoler på at han trives for når jeg kommer så bobler han over av energi og smiler, som om han har mye å fortelle meg. Han blir også glad og hviner av fryd når vi kommer inn i barnehagen om morgenen og er tydelig blitt veldig glad i sin kontaktperson. Lykke til, dette klarer du kjempebra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå