chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 synkende blodsukker fra 11.7-11.2. Blodtrykk fra 90/45- 90/60 Vekt fra 70-73 på to uker... Fikk 1+ på eggehvite i dag og alt det andre har også steget på fjorten dager... noen med erfaring fra noe av dette?? Skulle ringe legen senere i dag å få høre hva hun mente om dette..?? Er jo nysgjerrig å vil vite helst i går jeg da=)
TOEB*Har født* Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 hei! Jeg har hatt eggehvite i urinen fra første stund og høyt blodtrykk, de har sjekket svangerskapsforgiftning hos meg, nyrefunksjon og leverfunksjon alt er bare helt fint. Men de holder oppsyn siden en ikke skal ha eggehvite. Trenger ikke være noe alvorlig.... Lykke til.
sanka Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 har det på samme måte jeg oxo. er selv i uke 37+2. de skulle sjekke urinen ang eggehviten men siden blodtrykket er lavt så var det igrunn ikke noe å bekymre seg etter. har ikke fått n oe svar på urin prøven enda så e antar at alt er bare ok.sikkert kun litt rusk fra skjeden derfor eggehviten ble påvist.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 22. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2008 Tusen takk for svar. Snakket med en labratorie dame nå og hun ville kontakte meg om legen mente det var noe som skulle/burde gjøres... Håper ikke det.. hehe, men som vises så har ting begynt å stige hos meg så.. krysser fingrene=)
Gjest Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Har vel egentlig ikkje noke med hovudinnlegget å gjere, på ein måte, men kva vil det seie at det er påvist eggehvite i urinen? Hugsar at dei fann det på meg nokre gongar for eit år sia eller sånn, men har ikkje fått beskjed om at det har vore noke i løpet av svangerskapet.
Herkules Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Er eggehvitte det samme som protein i urinen?
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 22. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2008 Ja jeg tror det er det sammen som protein..
vanillaface Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Er du diabetiker? Høyt blodukker har du hvertfall..... Det kan jo virke som om nyrene dine jobber siden de slipper gjennom protein.
vanillaface Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 "Tolkning Dette er tolkning av blodsukker ved belastningstest. Ønsker ikke å skremme deg bare gi info. Ved 2 timers verdi <7,8 mmol/l gjøres ingen tiltak. Dersom glukosuri påvises ved senere kontroller, utføres ny glukosebelastning. Ved verdi mellom 7,8 og 9 mmol/l anbefales kostråd. Eventuelt gis opplæring i blodsukker egenkontroll Tilfredsstillende blodsukkerverdier; <7 mmol/l ved egenkontroll uansett tidspunkt. Dersom man finner verdier >9 mmol/l bør den gravide henvises spesialavdeling."
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 22. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. april 2008 Neida, jeg er ikke diabetiker... Heh... så vidt jeg vet:)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 22. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. april 2008 Hmm, du skremmer meg ikke=) Er ganske så nøytral i tankegangen og det skal mye til for å skremme meg, men takker for at du viser meg dette som du finner=) Hva vil det si med 2 timers verdi? De mener det ser helt fint ut tydeligvis, ingen der nede som reagerte på nivået... snodig..
vanillaface Skrevet 23. april 2008 #12 Skrevet 23. april 2008 Det betyr at når du har en sukkerbelastningstest skal du måle blodsukker fastende og så drikke sukkervann for å måle en gang til. Og på ikke diabetikere bør ikke de verdien ikke være så langt fra hverandre. Blodsukker over 10 bør utredes, da normalt blodsukker er mellom 5 og 6. Når blodsukker blir høyt jobber kroppen på spreng og spes nyrer slipper da gjennom stoffer som de normalt ikke skal være i urin. Jeg ville sjekket blodsukker en gang til og stille spørsmål til legen hvis det fremdeles er høyt. Flott om vi får høre hvordan det går med deg Lykke til klem
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 23. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 23. april 2008 Og nå blir jeg fryktelig flau her jeg sitter... kan ikke skylde på ammetåke heller.. men altså.. det var blodprosenten jeg mente... Sukk... Beklager men takk for svar=)
vanillaface Skrevet 23. april 2008 #14 Skrevet 23. april 2008 Aha! Da er det jo fint da. Jeg syntes at det var litt merkelig at ikke legen hadde sagt noe, de er jo så veldig obs på dette med diabets i da:)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 23. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 23. april 2008 Ja det er bra da, skal visst synke litt.. eller, det er normalt da sier de=) Så da tar jeg det heeelt med ro og gleder meg til neste jordmor time=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå