LilleTrille med en tulle Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Ca hvor lenge etter befruktning skjer festeblødningen? Er den alltid lyse rød eller kan den være brunlig eller rød som "vanlig" mens??
Gjest Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Den skjer alt fra en uke etter EL til da du egentlig skulle ha TR. Hva som kommer og hvor mye som kommer varierer veldig. Noen har bare et par lyserøde dråper, noen har en mild mens i 2-3 dager, noen har både rødt og brunt blod. Dette er slik jeg har funnet ut ved å spørre her og google litt.
LilleTrille med en tulle Skrevet 22. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2008 Okej, takk.. da er det mulig det er det jeg har hatt. Vet du om når man tester positiv etter festeblødning?
Gjest Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Man tester ikke tidliger positivt etter en festeblødning enn når man ikke har det. Så testen er ikke positivt før rundt IKM uansett. Festeblødning er når egget fester seg, og da begynner kroppen å produsere hCG som testen reagerer på. hCG nivået øker helt til IKM, og først da er det så høyt at det gir utslag på en test. Når det er sagt må jeg også si at når hcg nivået er høyt nok varierer fra person til person, men generelt sett er det ikke før IKM at det er noe vits å ta en test. Ikke alle har festeblødning, men hos alle som blir gravide fester egget seg, derfor er det ikke noen forskjell.
Håperpåbaby. Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Jeg fikk en liten blødning 5 dager etter at jeg testet positivt på e.l. test, synes det var litt tidlig for festeblødinig egentlig, men tok test igår-5 dager før IKM og den var svak svak positiv, tok en idag og den er enda mer positiv, hurra hurra, endelig etter 2 år med nedturer... Så da må det vel være mulig at egget fester seg tidligere enn en uke etter el?? Har vel EL 12-36 timer etter pos EL test, så da fikk jeg blødn kanskje på dag 4 etter EL...?? Vet ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå