Gå til innhold

Ang.erklæring av farsskap (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så nå at de oppfordrer til å erklære farsskap tidligst mulig nå. Tror vi gjorde det på sykehuset sist -er jammen ikke sikker. Noen som vet om dette skjemaet finnes på nettet? Har kikket, men finner ikke....

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sist så skrev sambo under på papirer på sykehuset.... han står jo som pappa på helsekortet mitt og... så jeg gidder ikke styre med det. tar det når vi kommer opp der...

Skrevet

Ja, vi og tenkte det, men nå så jeg på et brev fra sykehuset at man skulle ta komtakt med nav eller folkeregisteret, så jeg tenkte kanskje de hadde sluttet med dette på sykehuset? Syntes jeg har hørt noe om dette tidligere og. Hadde jo vært greit å gjort da...bare for å ha gjort det liksom:-). Jeg får ringe bort å høre.

Skrevet

De ønsker at slik erklæring skal foreligge før fødsel, sikkert i forb. med eventuelle komplikasjoner e.l. Uansett, mannen må gå på trygdekontoret personlig og levere dette skjemaet og fremvise gyldig legitimasjon. De vil da sørge for at gyldig erklæring blir registrert.

Skrevet

Jeg tror også legen kan stemple og skrive under når man er der på kontroll, så lenge mannen er med og har med leg. Det sto noe om det på det skjemaet vi har liggende hjemme. Fant det på Barne- og likestillingsdepartementets nettsider et sted.

Skrevet

Hva heter dette skjemaet egentlig?

Skrevet

Takk skal du ha!

Nå har jeg snakket med to forskjellige damer på nav og ingen av de fant det heller, hahaha. Er det mulig?!

Skrevet

H ehe slik var det når vi ringte også. De visste knapt hva vi snakket om, men trygdekontoret lokalt skal altså kunne håndtere dette. Lykke til :-)

Skrevet

Egentlig er det folkeregisteret som har det tror jeg. Skjemaet man finner på nett skal i alle fall sendes til et eller annet sentralt registreringskontor, dette med lokalt nav kom visst inn om foreldrene ikke bodde sammen eller noe sånt. Men hele greia er jo fantastisk byråkratisk!! Og når informasjonen som ligger ute på nett er gjeldende fra før lovendringen fra 1. januar 2006 så hjelper det jo lite!!

Skrevet

Sjekk nå med sykehuset der du skal føde hva prosedyren deres er.. Jeg leste om dette her inne og spurte jordmoren min om vi trengte å gjøre dette, men fikk til svar at på sykehuset der vi skal føde (SUS) er det fortsatt vanlig å gjøre dette etter at barnet er født.......

Skrevet

Byrokrati er fornavnet. Det er mulig det er forskjellig fra kommune til kommune hvordan folkereg/NAV osv er organisert. Vi fikk i hvertfall beskjed om å henvende oss til det lokale trydekontoret, der samboeren min leverte ferdigutfylt skjema. vi har ringt i etterkant og fått bekreftet at "gyldig farskap er erkjent" fra det samme kontoret. Så det skal i hvertfall ikke være feil å gå dit :-)

Skrevet

Vi fikk ordnet det hos jordmor sist vi var der, pappan måtte ha med seg et gyldig legitimasjonskort (førerkort etc). Nå gjenstår det for meg å sende papiret til folkeregistret.

Skrevet

Jepp, snakket med de igjen i stad og det var bare for pappa'n å fylle ut skjemaet og dra ned på trygdekontoret med leg, så var det gjort. Hehe, greit med alt man kan gjøre i forkant, syntes jeg ;-).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...