Gjest Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Altså til å feste vognbaggen. Hvor lenge kan man bruke det? (altså er der en kg grense)
Gjest Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Ja, som overnevnte. Også er det i tillegg et krav at man har Iq under et visst tall, sammen med lite omløp i hodet.
*Joa* Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Bare til opplysning tillab så var mitt barn født med hofteleddsdysplasi og måtte derfor ligge i pute de første månedene og det var da ikke plass til ham i en stol. Måtte derfor velge å bruke nett da alternativet var å bli på sykehuset til han blle kvitt puta! Tenk før du snakker!
Blopp1 Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Vi har brukt bilnett til junior,og vi har absolutt ingen betenkeligheter med d...........!!! Jeg følte meg faktisk mye tryggere da han lå i d,enn jeg gjør nå når han sitter i bilstol. Får vi flere barn,så blir vi å bruke d igjen. Og iq*en min er IKKE lav av den grunn,og jeg har ett fint omløp i hodet;-))))))))) For s.... respekter andre sitt valg. Pass på deg selv og ditt,så kan vi andre stå for d vi gjør............
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Du Blopp1: Jeg tror ikke du er dum på noe vis. Men jeg anbefaler deg å sette deg grundigere inn i hvordan et sånt nett fungerer før du velger å bruke det til et nytt barn. Du burde ha betenkeligheter med å bruke det. Selv om du føler deg tryggere, betyr det ikke at det faktisk ER tryggere. Det er det nemlig ikke.
Turtelduen Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Helt enig blopp1. Noen bruker sin lille inteligent til å kritisere andre. Noe som er synd, blir jo så fort brukt opp... Jeg kommer ikke til å bruke det pga plass, men angrer ikke at jeg brukte det til 2 mann. Han lå jo så fast nedi der atte, var ikke mye han kunne bli slengt rundt nedi der. I bilsete følte jeg at han ødela ryggen helt. Og hode ville jo blitt slengt av ved en skikkelig bakfra kræsj...
Shining Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Hjernen er alene hos en del av dere... Ta en titt på denne siden: http://sikringavbarnibil.blogspot.com/
Gjest Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 Grunnen til at jeg svarte som jeg gjorde var hvem som er HI... Det var litt på spik, men siden det selvfølgelig kom noen hardnakkede forsvarere av dette så gjør jeg det veldig enkelt; http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2828 Utover det kan jeg jo legge til at dette er forbudt i de fleste andre land i Europa, og det er nok en GRUNN til det.
Blopp1 Skrevet 22. april 2008 #10 Skrevet 22. april 2008 Turtelduen.......................javisst,ligger de godt fast nedi bagen,skal mye til for at de blir "slengt" rundt i den. D høres jo nesten sånn ut på noen,at ved en aldri så kræsj så blir babyen å "flyve" rundt som ett prosjektil.................!!!! Og jeg har fortsatt INGEN betenkeligheter med å ha MITT barn i ett sånt bagnett..!!!!
Gjest Skrevet 22. april 2008 #12 Skrevet 22. april 2008 Blopp1, så fint for deg:) Jeg personlig bryr meg nemlig døyten om hvordan andre sikrer sine barn, så lenge jeg er trygg på at jeg har sikret mine på rett og best måte, for oss.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 22. april 2008 #13 Skrevet 22. april 2008 Blopp1: Jeg velger å holde meg på et saklig nivå her. Problemet er ikke at de blir slengt rundt. Problemet er at de ikke er festet nedi der, og at hodet og nakken blir smadret mot enden av bagen under en krasj. Gå inn på linken til lys og varme og se. (Selv om hun var frekk....) Det er faktisk skremmende stor forskjell på sete og nett! Det er faktisk mulig å forandre mening, selv om man var sikker på noe i utgangspunktet.
Blopp1 Skrevet 22. april 2008 #14 Skrevet 22. april 2008 Jeg er ingen hardnakket forsvarer av dette bagnettet,men synes at hver enkelt må få bestemme selv hva en vil gjøre..........!!! Og jeg har som sagt INGEN betenkeligheter med å bruke d. Norge er ett land hvor sikkerheten blir satt høyt,så derfor så synes jeg d er rart at d IKKE blir forbudt her!!!!!! Ingen,og da mener jeg ingen,kan få meg til å kaste bagnettet mitt ;-))))))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå