Scorpiogi Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Erfaringer, noen? Har en gutt på 1 år og 8 mnd..
Scorpiogi Skrevet 22. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2008 dytt igjen...ingen tøybleie-erfarne?
Turtelduen Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Husker jeg skulle prøve det en gang, fikk gratis på helsestasjonen til og med. Men gutten nektet å ha dem på. Og det skjønner jeg! De som jeg trodde var til han (han var da 2 år) var til nyfødte... Så da kan du tenke deg hvor store de til han var... Han gikk som en ape, heiv dem av seg etter par skritt... Lillebroren på 6 mnd hylte når han fikk de på. Nei aldri mer tøybleier...
Scorpiogi Skrevet 22. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2008 hehe, ok... er usikker på om jeg skal prøve...
VeslePhreaken Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Du har sikkert fått dette rådet før, men meld deg inn på tøybleieforumet til www.tettinntil.no .. Der får du svar på alt du lurer på, pluss litt til..!
Scorpiogi Skrevet 22. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2008 ok, takk! ikke fått det før nei..
Gjest Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Har brukt tøybleier og vore fornøgd. Vi brukte dei frå nøstebarn med trykknappar + ullbukse som sperrelag. Det var mest valuta i begynnelsen, for då skifter ein så innmari ofte. Vi har ikkje brukt tøybleier i bhg, og då blir det litt mindre vits. Det er litt styrete å ha to ulike system. Fordelar: - miljø - lettare bleieavvenning - unngår samtidig våtserviettar og eingongsklutar - slepp å passe på å alltid ha bleier i hus - unngår bæsj langt opp på ryggen - pris, i alle fall hvis bleiene går i arv - betre hoftestilling på baby - mindre potensielt skadelege stoff rett på rumpa Ulemper: - impregnering av ullbukster er dritkjedelig - babyklær er stort sett ikkje lagd med plass til tøybleier - litt meir lekkasje av tiss - dyr eingongsinnvestering Dette er våre erfaringar, andre har sikkert andre Eg trur forresten at det er dumt å dele ut tøybleier gratis, for det er ein fordel å vere motivert når ein begynner, for det kan vere litt meir styr i begynnelsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå