Gå til innhold

Ang.erklæring av farsskap


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så nå at de oppfordrer til å erklære farsskap tidligst mulig nå. Tror vi gjorde det på sykehuset sist -er jammen ikke sikker. Noen som vet om dette skjemaet finnes på nettet? Har kikket, men finner ikke....

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal på NAV etterpå å hente dem..

Kan godt hende de ligger ute på nett, men min jordmor sendte med meg en bekreftelse på svangerskapet (som om det var mulig å tvile på at jeg er gravid!!!) og sa at hun gang på gang hadde fått jenter i retur fordi de ikke hadde med en bekreftelse.

Skrevet

Holder det ikke med en kopi av helsekortet?

Skrevet

Veit da søren - jeg fikk jo bare denne bekreftelsen av JM...men alle de andre damene som hun hadde skrevet det til hadde jo også helsekortet, vil jeg tro...???

Skrevet

hmmm...noen andre som vet noe mer?

 

Skrevet

noen som vet hva skjemaet heter?

Skrevet

Da jeg fikk min sønn for 3 mnd siden ( i januar) så ble alt papir styret fikset på sykehuse. Det eneste min samboer måtte gjøre var å vise leg før han fikk skrive under. Verken lege eller jordmor snakket om dette skjema på forhånd. Men det kan jo være forskjellig fra sted til sted? Dette var sykehuset i haugesund.

Skrevet

Når jeg fikk i 06 ved st.olav var det ingen som nevnte noe skjema gjennom hele svangerskapet, men etter fødselen kom jordmor med et skjema og spurte om sambo ville fylle ut dette som en bekreftelse på at han var barnefar, han måtte vise gyldig legitimasjon skrev så under fikk en kopi og thats it..

Skrevet

De oppfordrer til å erklære farskap tidligst mulig. Snakket med Nav i stad. Fant skjemaet på nettet og da er jo også det noe å bruke ventetiden på, hehe. Han må bare dra innom Nav og levere det sammen med legitimasjon. Greit med alt som blir gjort ;-)

Skrevet

Tenker litt oi jeg nå... Er dette noe nytt?? Kan ikke huske at vi fylte ut dette sist gang.

Skrevet

Finner ikke skjemaet på nav sine sider jeg.. Noen som kan hjelpe meg?

Skrevet

Dere som spør etter skjema - spør på sykehuset der dere skal føde hva som er deres rutine på dette!!!! Mange plasser er det fortsatt slik at disse papirene blir fylt ut på sykehuset etter fødselen! Så sparer dere selv stress med å få gjort dette nå dersom det ikke er nødvendig...... Jeg har snakket med jordmor om dette og der jeg skal føde (SUS) er det fortsatt ruiten at dette gjøres på sykehuset...........

Skrevet

For dere som IKKE syntes det er stress, men som er som meg -glad for alt som blir gjort ;-), så ligger skjemaet på

www.domstol.no.

Se i venstre meny og gå på publikasjoner, deretter skjema og nederst der finnes det erklæringsskjemaet både på bokmål og nynorsk:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...